جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست با مرکز نیکوکاری

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان بوشهر ایجاد اشتغال و تأمین جهیزیه جوانان را دو هدف بسیار خوب مرکز نیکوکاری چغادک اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری صبح امروز به مناسبت روز احسان و نیکوکاری در جمع اعضای مرکز نیکوکاری حضرت زهرا(س) شهر چغادک حضور یافت و ضمن تبریک این مناسبت و تشکر از فعالیت‌های ارزشمند این مرکز، اظهار داشت: کاری که شما انجام می دهید، کار بسیار ارزشمند و بابرکتی است و در روایات توجه ویژه‌ای به آن شده است. پیامبر گرامی اسلام(ص) براساس روایتی، برآوردن حاجت مؤمنان را برابر با یک ماه روزه داری و یک ماه اعتکاف دانسته‌اند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با اشاره به خدمات ارزشمندی که مرکز نیکوکاری حضرت زهرا(س) برای کمک نیازمندان داشته است، افزود: این مرکز برای شهر چغادک افتخارآمیز است و در طول فعالیت خود کارهای بزرگی انجام داده است؛ کمک به نیازمندان و خانواده‌های بی‌بضاعت، دستگیری از بیماران، کمک به مناطق سیل زده، کمک به تأمین جهیزیه زوج‌های جوان و ... کارهای بزرگی است که خیرین عزیز زیر نظر شما انجام داده و حقیقتاً برای ما افتخار است.

حجت‌الاسلام خدری با تأکید بر اینکه فعالیت های مرکز نیکوکاری بایستی به سمت هدفمند شدن پیش برود، گفت: خدمات این مرکز باید به سمتی حرکت کند که فقرزدایی کند نه اینکه فقیرپرور باشد؛ هدفمند شدن هنگامی حاصل می‌شود که شما خدمات خود را متناسب با نیاز و در جهت توانمندسازی نیازمندان ارائه دهید.

امام جمعه چغادک، همچنین ایجاد اشتغال و تأمین جهیزیه جوانان را دو هدف بسیار خوب مرکز نیکوکاری حضرت زهرا(س) اعلام کرد.

وی در ادامه با اشاره درگیر شدن کشور به ویروس کرونا، گفت: ما به جهت مسلمان بودن و با توجه به دستورات دین مبین اسلام در زمینه پاکیزگی و بهداشت فردی و عمومی باید با رعایت نکات بهداشتی و پیشگیری از شیوع این ویروس، تلفات این بیماری را به حداقل برسانیم و شایسته است که این مرکز طرحی نیز در خصوص پیشگیری از شیوع این ویروس منحوس ارائه و در حد توان اجرا کند.

حجت الاسلام خدری در پایان سخنان خود از خانواده مرحوم سلمان خدری که برای  احداث ساختمان مرکز نیکوکاری الزهر(س) مساعدت و همکاری خوبی داشتند و همچنین از خیرین و عوامل مدیریتی و اجرایی مرکز نیکوکاری تشکر و قدردانی کرد.

هاشم محمدی، مسئول مرکز نیکوکاری حضرت زهرا(س) چغادک نیز به ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت های امسال این مرکز نیکوکاری پرداخت و گفت: ساخت و تعمیر و تعمیر مسکن نیازمندان با جمع آوری مبلغ ۴۷۰ میلیون تومان، اجرای طرح احسان حسینی، اجرای طرح اکرام حامی ایتام و محسنین، اجرای طرح شفا(درمان) با جمع آوری ۴۵ میلیون تومان، طرح شوق زیارت، اجرای طرح احسان دانش آموزان، اجرای طرح معیشت همیان مولا، جمع آوری ۲۰۰ میلیون تومان برای حوادث غیرمترقبه سیل زدگان سیستان و بلوچستان، خوزستان و لرستان، پرداخت وام با سود ۴ درصد با همکاری برخی بانک های و خیرین به میزان ۱۰۰ میلیون تومان، جمع آوری ۲۰ میلیون تومان برای قربانی در عید قربان، برگزاری عید غدیر خم و شهادت حضرت زهرا(س) و جمع آوری ۵۰ میلیون تومان پخت نذورات غذای گرم و نیز جمع آوری ۵۰ میلیون تومان برای طرح کوثر(تامین جهیزیه) از مهمترین اقدامات این مرکز نیکوکاری است.

وی ادامه داد: در مجموع طی سال ۹۸ یک میلیارد و ۵۱۱ میلیون تومان توسط مرکز نیکوکاری حضرت زهرا(س) شهر چغادک در راستای کمک به نیازمندان از خیرین جمع آوری شد.

گفتنی است، در این نشست از جمعی از خیران تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha