شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ما کرونا را شکست می دهیم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر لزوم ایجاد فضای امید بخش برای مردم، گفت: امیدواریم با همت مردم، کادر درمانی و مسئولان، شاهد محقق شدن شعار «ما کرونا را شکست می دهیم» باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، با تقدیر از همراهی مردم با سازمان ها و نهادهای مختلف در حوزه مبارزه با ویورس کرونا در استان همدان، گفت: پزشکان، پرستاران و کادر درمان در این ایام انصافا زحمات زیادی را متقبل شده اند و اقدامات آنها به معنای واقعی کلمه، ایثار و از خود گذشتگی است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند «هر چه مانع گسترش ویروس شود یک حسنه و هر چه باعث گرفتاری جامعه شود یک سیئه است»، خاطر نشان کرد: امروز همه باید با رعایت توصیه های پزشکان، به مصوبات ستاد پیشگیری توجه کنند.

امام جمعه همدان یادآورشد: در این ایام باید از برگزاری اجتماعات و مواردی که تراکم جمعیتی ایجاد می کند، خودداری شود، تا ان شاءالله هر چه سریعتر این ویروسف از جامعه ما رخت ببندد.

وی بنابر توصیه مقام معظم رهبری، عمل به توصیه متخصصان را واجب دانست و گفت: وزارت بهداشت در نامه ای خطاب به شورای سیاستگذاری ائمه جمعه توصیه کرده بود تا اجتماعات برگزار نشود و پس از آن نیز شورا و ائمه جمعه به اعتبار فرمایشات حضرت آقا که یک دستور عقلائی است، تصمیم گرفتند تا اجتماعات مذهبی و در رأس آن نمازهای جمعه، این هفته نیز برگزار نشود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تشکر از همراهی هیأت ها که با وجود برنامه ریزی، مراسمات خود را برگزار نکردند، ابراز داشت: دلیل اصلی این اقدام حفظ سلامتی مردم و اهمیت آن است.

وی در ادامه ماه رجب را ماه خدا دانست و گفت: در این ماه باید بتوانیم از برکات آن به نحو احسن استفاده کنیم و لذا این تعطیلی ها و عدم برگزاری مراسمات به معنای تعطیل شدن معنویت نیست.

نماینده ولی فقیه در استان همدان یادآور شد: روزهای پیش رو، ایام پرخیر و برکتی است و بهترین زمان برای دعا و ذکر است و حتی در شرایط فعلی که بسیاری از مراکز تعطیل است، افراد می توانند به روزه گرفتن و دعا مشغول شوند و به یاد داشته باشند که دعا و قرائت بعضی از ادعیه می تواند ما را کمک کند.

وی، رعایت ظواهر در کنار دعا و عبادت را نیز ضروری دانست و گفت: اسلام به عنوان یک دین عقلانی در کنار توجه به معنویت بر رعایت مسائل پزشکی نیز تأکید دارد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی استفاده بهینه از تعطیلی های به وجود آمده را مهم خواند و یادآور شد: خواندن کتاب هایی که در مورد زندگی اهل بیت(ع) و سیره این بزرگواران است در کنار فرزندان، یکی از کارهایی است که والدین می توانند آن را انجام دهند.

وی ضمن خداقوت به اقدامات اصحاب رسانه در ایجاد فضای واقعی و امید بخش برای مردم در مقابله با فضایی که دشمن ایجاد کرده است، اظهار داشت: امیدواریم با همت مردم، کادر درمان و مسئولان، شاهد محقق شدن شعار «ما کرونا را شکست خواهیم داد» باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • افضل قربانی US ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    0 0
    سلام تشکر کرونا را را شکست میدهیم