جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
بصیرتی

حوزه/ مسئول بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه کاشان از آمادگی اساتید و طلاب مدارس علمیه کاشان برای کمک به کادر درمان بیماران کرونایی منطقه کاشان خبر داد.

حجت‌الاسلام مهدی بصیرتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، با اشاره به روایتی در مورد کمک به مسلمانان، اظهار داشت: کادر پزشکی، درمان و پرستاران کاشان این روزها برای مبارزه با ویروس کرونا تمام تلاش خود را به کار گرفته و ایثار و فداکاری همه جانبه خود را به نمایش گذاشته اند.

مسئول بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه کاشان با تأکید بر لزوم بسیج همگانی برای مقابله با ویروس کرونا، افزود: اساتید، نخبگان، طلاب و روحانیون کاشان براساس تکلیف شرعی و وظیفه انسانی آمادگی خود را برای کمک به مسئولان بهداشتی، کادر درمانی و بیماران کرونایی اعلام می‌کند.

وی با بیان اینکه این حرکت در صورت درخواست و تحت نظارت ستاد ویژه مبارزه با کرونا در کاشان صورت می‌پذیرد، ابراز داشت: کادر درمانی و محافظان سلامت، افراد مخلصی هستند که تنها سلامت مردم و رضایت الهی را در نظر دارند و به مردم خدمت می‌کنند.

حجت الاسلام بصیرتی با تشکر از زحمات تمامی عوامل بهداشت و درمان منطقه کاشان در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و درمان مبتلایان به این ویروس، گفت: رعایت نکات بهداشتی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور سرلوحه امور قرار گرفته و مردم به رعایت آنها اهتمام ورزند.

وی افزود: در کنار رعایت مسائل بهداشتی و ضرورت پیشگیری از ابتلا، ما نباید از ادعیه و امور معنوی غافل شویم، چرا که از جمله مهم ترین و مؤثرترین اسباب درمان است؛ ضمن آن که به هر حال انسان مؤمن هم از اسباب و علل طبیعی و هم اسباب و علل معنوی مثل دعا و توسل به اهل بیت(ع) استفاده می کند.

مسئول بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه کاشان در پایان یادآور شد: در این اوضاع و احوال، نکات و توصیه هایی از سوی متخصصان و پزشکان بیان شده که باید به آن‌ها به عمل کنیم؛ به عنوان مثال اگر گفته شده بهداشت فردی و جمعی رعایت شود ما ملزم به این مسأله هستیم، ضمن آن که التزام به هر شیوه و وسیله ای که سبب جلوگیری از گسترش ویروس شود نیز واجب شرعی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha