پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کشتار مسلمانان در هند

حوزه/ عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای ایران از ضعف عملکرد رسانه های دنیای اسلام در قبال حمایت از مسلمانان مظلوم هند، ابراز تأسف و گلایه مندی کرد.

معصومه نصیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اظهار داشت: آنچه این روزها در هند بر مسلمانان مظلوم این کشور می رود، نمادی از توحش مدرن مدعیان آزادی و دموکراسی است؛ همان ها که برای همه عالم نسخه آزادی خواهی می پیچند، اما امروز آزادی انتخاب دین را به قربانگاه برده اند و مظلومانی را به جهت داشتن مذهبی که روبروی دنیای کفر ایستاده، قتل عام می کنند.

وی همچنین با انتقاد از جریان رسانه ای جهان اسلام جهت به تصویر کشیدن این ظلم عظیم افزود: در روزگاری که رسانه‌های نظام سلطه، "هست" را "نیست" و "نیست" را "هست" می کنند، ظرفیت رسانه‌ای جهان اسلام نسبت به رساندن فریاد مردم مسلمان هند و ظلم تاریخی که به آنها روا می شود، عملکردی خنثی و غیر قابل قبول بوده که حقیقتاً مایه تأسف است.

کارشناس و تحلیلگر امور رسانه ای گفت: در نظام سلطه رسانه‌ای، سانسور عظیمی برای این قبیل رفتارهای ناقض حقوق بشر شاهد هستیم؛ رخدادی که آبروی این مدعیان دروغین آزادی را برده است.

وی همچنین تصریح کرد: سکوت ما در برابر این رخداد بخشودنی نیست و در این اوضاع و احوال نباید تن به سانسور جهانی داد ، بلکه ما باید یاور مظلوم باشیم، چرا که شیعه امیرالمومنین(ع) در شرایطی که فرد، ملت و نژادی مورد ظلم قرار می گیرد، به هیچ وجه نمی‌تواند راحت و بی تفاوت باشد.

نصیری با تأکید بر این که نباید چشممان را بر واقعیتی که امروز بر مسلمانان مظلوم هند می گذرد، ببندیم، افزود: آن چه مهم است این که باید در برابر این ظلم فراموش نشدنی برروی اصل آزادی خواهان مسلمان ایستاده و از همه ظرفیت‌های رسانه ای بهره لازم را ببریم و گرنه ما هم در این ظلم به نوعی شریک خواهیم بود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha