جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ امام جمعه همدان گفت: عقل محور بودن فقه شیعه و آموزه های دینی در یک بخش عظیمی خودش را نشان داد و به لحاظ اینکه با ستاد پیشگری هماهنگ کنند، نمازجمعه تعطیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در گردهمایی ائمه جمعه استان همدان، با تبریک میلاد امام علی(ع) اظهار کرد: از آنجایی که در ماه دعا و استغفار قرار داریم، امیدواریم که همه ما بتوانیم از آن به نحو احسن بهره مند شویم.

وی نماز جمعه را یکی از مصادیق ذکر الله دانست و گفت: نماز جمعه به عنوان یکی از مهم ترین مراکز فعالیت دینی، هم آرمان ها و آموزهای دینی را تبیین و ترویج می کند و هم از آنها دفاع می کند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر اینکه نماز جمعه مرکز تبیین و ترویج کلمه الله در جامعه است، اظهار کرد: به تعبیر امام خمینی(ره) پس از انقلاب، نماز های جمعه یکی از عنایات الهی بوده است.

وی با بیان اینکه همراهی و وحدت خوبی بین مسئولان در استان حاکم است، یادآور شد: البته وحدت ما در صورتی صحیح است که نتیجه آن به نفع مردم، نظام و انقلاب باشد؛ که این اتفاق خوب در استان همدان شکل گرفته است.

امام جمعه همدان به تشریح وظایف ائمه جمعه پرداخت و گفت: همه ما ائمه جمعه، خودمان را موظف می‌دانیم که ضمن همراهی با سیاست های کلی تبیین شده از طرف رهبر معظم انقلاب، به تببین آن در جامعه بپردازیم و از آن دفاع کنیم.

وی تصریح کرد: تریبون نماز جمعه، تریبون حمایت از سیاست های دولت اسلامی و دفاع عقلانی از مواضع، آرمان ها و آن چیزی که در منابع دینی برآیندش وجود دارد، می باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در ادامه با تشکر از کادر درمانی، مسئولان دولتی و ستاد پیشگیری، ابراز داشت: از همه کسانی که در شرایط اجتماعی موجود در حال جانفشانی هستند، تشکر قلبی خود را اعلام می کنم و آرزوی صحت و سلامتی برای این عزیزان داریم.

وی با اشاره به تعطیلی نمازهای جمعه در سراسر کشور، یادآور شد: حرکت شورا سیاست گذاری و ائمه جمعه که به لحاظ تحفظ سلامتی مردم، در دو هفته گذشته نماز جمعه را تعطیل کردند را باید یک حرکت عقل محور دانست.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی افزود: عقل محور بودن فقه شیعه و آموزه های دینی در یک بخش عظیمی خودش را نشان داد و به لحاظ اینکه با ستاد پیشگری هماهنگ کنند، نمازجمعه تعطیل شد، و لذا برخلاف تعارض که قواعدش ضرورتا عقلی نیست و نقلی است، اما انصافا تزاحم که با یک نمونه اش در جامعه مواجه هستیم، نشان داد که بر قواعد عقلی حاکم است.

وی با تشکر از مردم به خاطر رعایت فرهنگ پیشگیری در جامعه، گفت: امیدواریم با همت بلند مردم، مسئولان و کادر درمانی و پزشکی، هرچه زودتر این مشکل برطرف شود و زندگی روزمره مردم در جریان باشد.

امام جمعه همدان در پایان ضمن تبریک سال ۹۹، ابراز امیدواری کرد تا سال جدید، سالی پر از خیرات و برکات برای کشور و مردم باشد و خاطر نشان کرد: در سال ۹۸ سختی های بسیاری را داشتیم و شاید یکی از برزگترین این سختی ها، از دست دادن شهید عزیز، شهید سلیمانی بود؛ البته هر چند عظمت هایی را نیز برای مردم و کشور ایجاد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha