پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جلسه

حوزه/ روند فعالیت های استان قم در راستای مبارزه با ویروس کرونا، با حضور دکتر سرمست استاندار قم و دکتر همتی نماینده مشترک وزیر بهداشت و رییس مجلس شورای اسلامی جهت پیگیری وضعیت خدمات بهداشتی درمانی شهر قم برگزار شد.

 به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر همتی نماینده ویژه وزیر بهداشت و رئیس مجلس شورای اسلامی، با سفر به قم سفر از نزدیک با روند فعالیت های صورت گرفته استان در خصوص مبارزه با ویروس کرونا را مورد بررسی قرار گرفت.

وی در حاشیه این سفر گفت: خوشبختانه کارهای خوب و ارزنده ای در قم انجام شده است و شیب تندی که تعداد مبتلایان داشتند کمی در حال کاهش بوده و از سوی دیگر روند بهبودیافتگان نیز بیشتر است.

نماینده ویژه وزیر بهداشت و رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بیشتر تلاش این است که مردم با کمترین مشکلات بتوانند خدمات را دریافت و روند و شیب مبتلایان را کم کنیم.

دکتر همتی با اشاره به مشکلات دارویی در استان قم گفت: خوشبختانه دارو نیز در اختیار استان قرار گرفت تا بیماران در مراکز درمانی بتوانند از آن استفاده کنند و با توجه به اینکه شهر قم کارخانجات زیادی دارد امیدواریم با همکاری سازمان صمت، لوازم محافظتی در استان تولید شود.

دکتر سرمست استاندار قم نیز گفت: وضعیت قم باید به صورت ویژه دیده شود و این نکته به نماینده وزیر بهداشت و رئیس مجلس شورای اسلامی نیز بیان شده و اگر بتوانیم در قم موضوع ویروس کرونا را کنترل کنیم، قطعا از الگوی مقابله ای قم در سایر استان ها نیز می توان استفاده کرد.

وی گفت: همچنین موضوع فعالیت های کادر درمانی بررسی و با توجه به اینکه پزشکان و پرستاران قمی نسبت به دیگر استان ها از مدت ها قبل فعالیت خود را آغاز کرده اند، باید ویژه تر دیده شده و امکانات و پرداختی ها به روز باشد.

استاندار قم در خصوص فعالیت های صورت گرفته در راستای تامین نیازهای ضروری استان از جمله ماسک و محلول شستشوی دست گفت: برخی از واحد های تولیدی که امکان تغییر خط تولید آنها بوده است، برنامه ریزی ها در خصوص آنها انجام شده و در تامین مواد اولیه و ماشین آلات آنها نیز با معاون اقتصادی رئیس جمهور صحبت کردیم و مقرر شد تا اینها از تعرفه صفر در امر واردات اقلام برخوردار شوند و در صورتی که تجار و وارد کنندگان  در این خصوص ورود کنند از تسهیلات ویژه برخوردار شوند.

وی بیان داشت: اگر در زمینه ورود ماشین آلات نیز اقدام کنند، حمایت انجام می شود که برخی از کارخانه ها نیز روند فعالیت خود را تغییر داده اند و  با استانداران دیگر استان ها مکاتبات انجام شده تا بتوانیم مواد اولیه این کارخانه ها را نیز تامین کنیم.

شایان ذکر است همچنین جلسه ویدئو کنفرانس نیز با حضور مسئولان وزارت بهداشت و استاندار قم و نماینده ویژه وزیر بهداشت و رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha