پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه مهلت دادن به بدهکار یکی از مصادیق صدقه است، گفت: امروز فضای جامعه نیازمند این است که ما به یکدیگر رحم داشته باشیم و با درک همدیگر، با رافت و رحم با هم برخورد کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، با اشاره به شیوع ویروس کرونا و ایجاد مشکلات اقتصادی در کشور، اظهار کرد: متاسفانه پس از شیوع این ویروس بازار، اجتماعات و مردم از آن متاثر شدند و مشکلاتی را در کشور ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه منبع درآمدی بسیاری از کسبه، در ایام اسفند و عید است، ادامه داد: خیلی از اصناف برای این ایام برنامه‌ریزی ویژه‌ای داشتند، اما متاسفانه به لحاظ شرایط موجود، مشکلات اقتصادی بسیاری برای مشاغل مختلف ایجاد شده است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی افزود: بسیاری از بازاریان بدهی‌هایی دارند و یا باید اجاره بهای اماکن خود را پرداخت کنند، اما شرایط فعلی بازار این امکان را از آنها گرفته است.

وی با اشاره به آیه ۲۸۰ سوره بقره یادآور شد: در این آیه خداوند، حقوق بدهکاران را در جنبه‌های حقوقی، اخلاقی و اجتماعی مطرح می‌کند و به طرف مقابل بدهکاران، توصیه‌هایی را ارائه می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه این آیه، حرف امروز ماست، ابراز داشت: قرآن کریم دو توصیه را در زمانی که کسی بدهکار شد و شرایط سختی داشت، دارد؛ یکی آن که که فرد مقابل به او مهلت دهد تا بدهی خود را پرداخت کند، که این توصیه هم حقوقی است و هم جنبه انسانی و اخلاقی دارد.

وی ادامه داد: توصیه دوم نیز این است که اصلا اگر می‌توانند، بدهی را ببخشند، چرا که اگر کسی دارای وضعیت مالی خوبی است، چه اشکالی دارد، با توجه به شرایط موجود، یک یا دو ماه اجاره بها نگیرد.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه مهلت دادن به بدهکار یکی از مصادیق صدقه است، خاطر نشان کرد: امروز فضای جامعه نیازمند این است که ما به یکدیگر رحم داشته باشیم و با درک همدیگر، با رافت و رحم با هم برخورد کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha