پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: طلبکاران در این روزها رعایت حال بدهکاران را داشته باشند و با آنها مدارا کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی شامگاه شنبه در گفت و گوی خبری شبکه تلویزیونی افلاک، گفت: خداوند متعال بنی آدم را گرامی داشته و طیبات و رزق و روزی را برای انسان قرار داده و انسان را بر سایر موجودات برتری داده است، بنابر این در دستگاه آفرینش انسان دارای کرامت و بزرگی است.

وی با اشاره به اینکه دنیا آمیخته با سختی و مشکلات و محل تزاحم علل و اسباب است، بیان داشت: گاهی یک سبب بر سببی دیگر غالب خواهد شد و  نمی توان انتظار داشت تنها دنیای مادی را همراه با خیرات داشته باشیم.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه گاهی اوقات آتش و گاهی اوقات ضد حریق غلبه خواهد کرد و در این تزاحم علل و اسباب مادی بلاهایی هم اتفاق خواهد افتاد، خاطرنشان کرد: برخی از این امور به دست انسان هایی است که رابطه با خدا و تقوای الهی را فراموش کرده اند و این تزاحم علل و اسباب گاهی اوقات مشکلاتی بوجود می آورد و در اینجا پیشوایان و بزرگان دینی ما را به صبر و شکیبایی دعوت می کنند. 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در ادامه با اشاره به اینکه امید می رود با ریشه کنی ویروس کرونا دوباره شاهد صفوف بهم پیوسته نمازگزاران در ستادهای نماز جمعه باشیم، گفت: سلامتی افراد جامعه اولویت است و تعطیلی ستادهای نماز جمعه برای حفظ سلامتی مردم نیاز است. 

وی با اشاره به اینکه 8 سال دفاع مقدس برای حفظ سلامتی جامعه و آب و خاک کشورمان بود و نمازهای جمعه به قدرت روحیه دفاعی رزمندگان نیز کمک می کرد و روحیه دشمن را تضعیف می کرد، اظهار کرد: نماز جمعه در آن روزها زیر بمباران ها برگزار می شد، ولی اکنون حتی دشمنان ما هم به این ویروس گرفتار شده اند و لذا سلامتی مردم بیش از هر چیزی اهمیت دارد و با رفع و ریشه کنی ویروس، دوباره نماز جمعه برای مردم مؤمن و ولایی برگزار خواهد شد. 

نماینده ولی فقیه در استان لرستان در ادامه با اشاره به اینکه وضعیت جدید و بیماری حاضر دوست و دشمنان را همه درگیر کرده است، افزود: مردم نگران نباشند که با همت کادر درمانی، مدافعان سلامت، مردم، مسئولان، نیروهای مردمی و جهادی و خدمات رسانی همه اقشار دوباره زندگی به روال عادی باز خواهد گشت. 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه در این روزها مشکلات فراوانی برای کسبه، بازاریان، سایر مشاغل و همچنین بدهکاران به وجود آمده است، خاطر نشان کرد: امید می رود همه با هم در این روزها مهربان باشند و با وجود و همت خیران، مایحتاج مادی مردم محروم در آستانه سال نو و لوازم مورد نیاز مقابله با ویروس کرونا تامین شود.

وی در پایان بر اعلام آمادگی طلاب و روحانیون جهادی برای همکاری با دانشگاه علوم پزشکی و مدافعان سلامت خبر داد و گفت: طلاب و مبلغان استان آمادگی دارند در این روزها علاوه بر خدمت به بیماران، در ضدعفونی شهرها نیز مشارکت کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha