جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سازمان امور اسلامی مالزی به تعطیلی ۱۰ روزه مساجد رضایت داد

حوزه/ محمد عصری زین العابدین مفتی سازمان امور اسلامی مالزی اعلام کرد که به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، مساجد تا ۱۰ روز تعطیل بوده  و تمدید یا پایان این دوره با مشاوره وزارت بهداشت بار دیگر اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از malaysiakini، سازمان امور اسلامی مالزی اعلام خواهد کرد که به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا مساجد این کشور به مدت ۱۰ روز تعطیل خواهند شد.

 محمد عصری زین العابدین، مفتی این سازمان گفت: این یکی از تصمیماتی است که در جلسه دیشب با حضور دکتر نور هشام عبدالله دبیرکل بهداشت و درمان و ذوالکیفلی محمد البکری وزیر امور مذهبی گرفته شده است.

مفتی امروز گفت که مقامات مذهبی فدرال تصمیم گرفته اند ۱۰ روز نمازهای جماعت و نماز جمعه را متوقف ساخته و مساجد را تعطیل کنند.

 وی گفت: پایان یا تمدید این دوره با مشاوره وزارت بهداشت بار دیگر اطلاع رسانی می شود. یک اعلامیه رسمی در ادامه صادر خواهد شد.

لازم به ذکر است در مالزی مسائل مربوط به امور دینی در محدوده اختیارات دولت فدرال قرار ندارد. این مفتی هفته گذشته نمازهای جمعه را لغو کرده بود، اما مقامات مذهبی سلنگور به دلیل اینکه مسجد شاه علم بدون اجازه آنها بسته شده بود دستور به بازگشایی مسجد داده بودند.

دکتر ادهم بابا ، وزیر بهداشت ، دیروز گزارش بالاترین شیوع بیماری کرونا را در یک روز در مالزی با ۱۹۰ مورد اعلام کرد که اکثر آنها مربوط به یک رویداد اخیر در سفری در مسجد سریل پتالینگ در کولالامپور بودند. به این ترتیب موارد مبتلا از ۴۲۸ نفر گذشته است. همگی این افراد در یک گردهمایی که میزبان حدود ۱۶ هزار نفر از جمله ۱۴ هزار و ۵۰۰ مالزیایی بوده شرکت داشته اند و مقامات از شرکت کنندگان در این رویداد خواسته اند که با مقامات بهداشتی تماس بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha