پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
توقف فعالیت های دو مسجد کاردیف برای جلوگیری از شیوع بیماری

حوزه/ دو مسجد دارالعصرا و مسجد مدینه در کاردیف، پایتخت ولز در شبکه های اجتماعی اعلام کردند که به دلیل نگرانی از شیوع بیماری کرونا تا اطلاع ثانوی تعطیل شده و تمامی فعالیت هایشان متوقف می شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از walesonline، دو مسجد در شهر کاردیف، پایتخت ولز در بریتانیا به دلیل نگرانی از شیوع بیماری کرونا تعطیل شده و موقتا تمامی فعالیت هایشان را متوقف ساخته اند.

مسجد دارالعصرا در کتیس در توییتر اعلام کرد که همه فعالیت ها و نمازها از جمله نماز جمعه تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق در می آیند. این مرکز از دوشنبه 16 مارس (امروز) بسته خواهد شد.

آنها در بیانیه توییتر خود نوشتند: دارالعصرا از دوشنبه شانزدهم مارس تصمیم دشوار برای بستن این مرکز را گرفته است. همه  نمازهای جماعت از جمله نماز جمعه تا اطلاع ثانوی متوقف می شوند. این تصمیم با استناد به راهنمایی های اسلامی و پزشکی برای محافظت از جامعه گسترده گرفته شده است. ما روزانه وضعیت را تحت نظر داریم تا به محض اطمینان از پایان وضعیت خطر ، مرکز را بازگشایی کنیم.

هر روزه صدها نمازگزار در این مسجد نماز اقامه کرده و کلاس  های آموزشی در آنجا برگزار می گردند.

مسجد مدینه، یکی دیگر از مساجد کاردیف در خیابان لوکاس کاتایز نیز از تعطیلی خبر داده است.

در بیانیه ای این مسجد در رسانه های اجتماعی ، آمده است: با توجه به شرایط دشوار فعلی که با آن روبرو هستیم ، متأسفانه تا اطلاع ثانوی مجبور خواهیم بود که مسجد را ببندیم. اولویت ما حفظ امنیت همه است. ما می دانیم که افراد مسن و افراد آسیب پذیر در جامعه وجود دارند که به سلامتی و دارو نیاز دارند که ممکن است به راحتی در دسترس آنها نباشد.

وی گفت: با یاری داوطلبان از افراد آسیب پذیر و سالخورده برای تهیه غذا ، دارو و غیره حمایت نماییم. اگر قادر به ارائه این کمک بسیار مورد نیاز هستید ، تماس بگیرید. در نهایت از شما می خواهیم با رعایت بهداشت و آگاهی خود را ایمن نگه داریم و دعا کنیم که ان شاءالله از این عرصه خطر با سلامت عبور کنیم.

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha