چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سبحانی نیا

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: اطلاع رسانی فعالیت طلاب جهادی به سطح عموم جامعه روحیه مضاعفی می بخشد و پاسخی دندان شکن علیه تبلیغات سوء دشمن است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی نیا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، با اشاره به بازتاب گسترده فعالیت های قرارگاه جهادی شهدای روحانیت در سطح استان، اظهار داشت: حوزه علمیه قزوین  به منظور مشارکت در برخی مسئولیت ها و فعالیت هایی که به نوعی مرتبط با حوزه و در راستای یاری رسانی به جامعه به ویژه در بحران های خاص مثل سیل، زلزله و از جمله بحران اخیر که مربوط به بیماری کرونا است ورود کرده و تلاش می کند با فعالیت‌های متناسب با توان و رسالت های حوزه در این راستا مثمرثمر باشد و خدماتی را به مردم عزیز ارائه کند.

وی افزود: قرارگاه حوزه علمیه  قزوین از چند کمیته تشکیل شده و هم اکنون طلاب و روحانیون در کمیته فرهنگی، کمیته رسانه، کمیته توزیع اقلام بهداشتی، کمیته ضدعفونی و گندزدایی معابر شهر و کمیته پیگیری امور شرعی به ویژه تدفین امواتی که به واسطه بیماری کرونا از دنیا رفته اند، مشغول فعالیت هستند و الحمدالله دوستان عزیز طلبه و روحانی در این کمیته ها با همکاری نهادها و سازمان‌های گوناگون، فعالیت‌های بسیار درخشان و ارزشمندی را انجام داده اند.

مدیر حوزه علمیه قزوین به تشریح فعالیت های کمیته های قرارگاه جهادی حوزه قزوین پرداخت و اظهار کرد: در کمیته فرهنگی فعالیت های خوبی صورت گرفته از جمله بروشورهایی با محتوای علمی، معنوی و اخلاقی و روحیه بخش تهیه و در سطح وسیع توزیع شده است.

وی ادامه داد: در کمیته رسانه تلاش بر این بوده که  اطلاع رسانی مناسبی از مجموعه فعالیت های حوزه علمیه صورت بگیرد، البته اطلاع رسانی و تولید خبر در این زمینه به منظور خودنمایی حوزه نبوده و صرفا به این دلیل است که اولاَ اطلاع رسانی مناسب از خدمات صورت گرفته به سطح عموم جامعه روحیه مضاعفی می بخشد و ثانیاً با توجه به این که دشمن دست به تبلیغات گسترده ای در ناکارآمد جلوه دادن جمهوری اسلامی در مدیریت مقابله با کرونا و ایجاد اضطراب و ناامیدی در سطح جامعه زده است؛ طبیعاً تولید این اخبار پاسخ دندان شکنی علیه تبلیغات سوء دشمن است.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا ادامه داد: قرارگاه با رایزنی با مراکز مختلف، اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم را تهیه و توسط کمیته توزیع اقلام بهداشتی در سطح شهر به ویژه در مناطق محروم توزیع می کند.

وی با اشاره به این‌که در کمیته ضدعفونی و گندزدایی اقدامات بسیار زیادی صورت گرفته، ادامه داد: در حال حاضر توسط این کمیته، بیش از 10 مرحله ضدعفونی و گندزدایی خیابان ها، عابربانک ها و ایستگاه های اتوبوس و ناوگان حمل و نقل درون شهری در سطح استان صورت گرفته است.

مدیر حوزه علمیه قزوین ضمن عرض ادب و احترام به مردم عزیز به ویژه مردم استان قزوین اعلام کرد: مردم بدانند که در مشکلات و بحران‌ها تنها نیستند و طلاب و روحانیون که فرزندان آنها هستند در کنارشان بوده و یار و یاورشان خواهند بود.

وی در پایان از همکاران و طلاب فاضل که مستقیماً در قرارگاه فعالیت می کنند، از بسیج، سپاه، نیروهای خودجوش مردمی، کادر پزشکی، پرستاران، نیروهای خدماتی، کلیه کارکنان بیمارستان ها و مراکز بهداشتی، کارکنان شهرداری، سازمان آرامستان ها و آتش‌نشانی و همه نهادهایی که در راستای مقابله با کرونا تلاش می کنند صمیمانه قدردانی کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha