پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
طلاب جهادی حوزه علمیه صاحب‌الزمان(عج) ماهشهر

حوزه/ طلاب جهادی حوزه علمیه صاحب‌الزمان(عج) ماهشهر در کسوت خدمت به مردم و جهادگونه وارد عرصه مبارزه همه جانبه با بیماری مسری کرونا شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در ابتدای شیوع بیماری ویروس کرونا در کشور و توصیه های مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید و نیز علما و بزرگان حوزه، همچنین متخصصین امر مبنی بر مراقبت و حفاظت از خود و محیط اطراف، حوزه های علمیه، همانند سال‌های پیش که گامی ارزشمند در امور جهادی از جمله حادثه های تلخ زلزله وسیل برداشته بودند این‌بار نیز در کسوت خدمت به مردم و جهادگونه وارد عرصه مبارزه همه جانبه با این بیماری مسری شدند.

حوزه علمیه صاحب الزمان(عج) ماهشهر همچون بقیه حوزه های فعال، جهادی و انقلابی وارد عرصه شد و ابتدا با تعطیل کردن دروس خود و تغییر آن به حضور مجازی جهت محافظت از سلامت طلاب بزرگوار این مدرسه علمیه گام اول مبارزه را در پیش گرفت.

در گام دوم نیز با حضور طلاب عزیز و بسیجی به صحنه، در دو مرحله در سطح شهرستان بندر ماهشهر به قرارگاه پدافند زیستی شهرستان پیوست.

مرحله اول فعالیت این مدرسه مبارکه، حضور در فضاهای حقیقی و مجازی و یافتن شبهات مطرح روز در امر مذکور و پاسخ دادن به آنها بود. سربازان امام زمان(عج) در سنگر حوزه علمیه با بکارگیری سلاح علم و دانش و تشکیل واحد رسانه و همچنین پاسخگویی به سؤالات و شبهات، جواب های ارزنده ای به سیل هجمه های دشمنان که هدفشان تزلزل و ناامیدی مردم نسبت به اسلام و مقدسات آن است، دادند و از آرمان های والای اعتقادی جمهوری اسلامی دفاع کردند.

در مرحله دوم نیز با پیوستن به قرارگاه پدافند زیستی شهرستان ماهشهر، گروه طلاب جهادی را تشکیل داده و با حضور در محله های مختلف شهرستان، معابر و منازل را ضدعفونی و گندزدایی کردند.

با توجه به کمبود امکانات موجود در قرارگاه، مدیریت حوزه علمیه صاحب الزمان(عج) تعداد شش پمپ ضدعفونی از اعتبارات این مدرسه خریداری کرد و آن ها را در اختیار نیروهای خویش برای خدمت رسانی قرار داد، البته در این مدت کمک های مادی و معنوی حوزه علمیه شامل حال دوستان جهادی بود.

طلاب بسیجی با حضور در محله هایی همچون ماهشهر، شهرک طالقانی، شهرک مدنی، شهر چمران و روستاهای اطراف به ندای ولی امر مسلمین و مراجع عظام لبیک گفته و عملکرد مثبتی در کارنامه حوزه های علمیه ثبت کردند.

این فعالیت حوزه علمیه ماهشهر هنوز هم در قالب پاسخگویی به شبهات و همچنین ضدعفونی کردن مناطق مختلف حوزه استحفاظیه در حال انجام است و تا شکست این بیماری ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha