پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
پیام

حوزه/ در پی درگذشت آیت‌الله سیدهاشم بطحایی گلپایگانی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن نواب پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن پیام رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در پی درگذشت آیت‌الله سیدهاشم بطحایی گلپایگانی عضو خبرگان رهبری  به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
«اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمة، لا یسدها شیء الی یوم القیامة»

درگذشت مدرس سطوح عالی حوزه و استاد دانشگاه تهران، حضرت آیت‌الله سیدهاشم بطحایی گلپایگانی، عضو محترم مجلس خبرگان مایه تأسف و تأثر گردید.

همت بلند، حسن خلق و روشن بینی ایشان همواره در ذهن آشنایان ایشان باقی خواهد ماند. ایشان در کسوت روحانیت، ابایی از درس آموزی در دانشگاه‌های تهران و قاهره نداشت و همواره به اینکه حتی دوران سربازی را در عهد جوانی از سر گذرانده است و در راه تحصیل، تدریس و اعاشه،با جدّ و جهد خویش و از بازوی توانای خویش ، گذران امور کرده، می‌بالید.

این استاد فقید در سال‌های اولیه پس از انقلاب، از استانداری تا امامت جمعه را در پرونده خدمت خود ثبت کرد، اما دغدغه اصلی‌اش همواره همان تدریس و تحقیق در حوزه و دانشگاه بود و به رغم کهولت سن و برخی نامرادی ها در برخی دولت های پیشین، هیچ‌گاه از خدمت و از شیوه اعتدالی دست نکشید و همواره به تقریب مذاهب و جذب جوانان می‌اندیشید.

دانشگاه ادیان و مذاهب که توفیق بهره‌مندی از ایشان در قالب‌های مختلف تدریس و سخنرانی را داشته است، درگذشت ایشان را تسلیت گفته، برایشان علوّ درجات و برای خانواده و همه بازماندگان ایشان و نیز شاگردان و علاقمندانشان، صبر و اجر و نیز احیای آثار و تداوم راه ایشان را آرزو می‌نماید.

سیدابوالحسن نواب
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha