شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حرکت جهادی استان هرمزگان

حوزه/ معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران هرمزگان از فعالیت های مدارس علمیه خواهران هرمزگان در مبارزه با بیماری کرونا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،‌راضیه سلطان عباسی ندوشن در تشریح فعالیت های طلاب و مسئولان مدارس علمیه خواهران استان هرمزگان بیان کرد: طلاب حوزه علمیه خواهران هرمزگان مانند دیگر طلاب در سطح کشور همیشه در سختی ها و بحران هایی همچون سیل و زلزله با تمام توان در راستای بهبود بخشی به وضع موجود در کنار مردم بوده اند و اکنون نیز تمام همت و هنر و تلاش خود را در مبارزه با بیماری خطرناک کرونا به کار گرفته اند.

وی افزود: از روزهای آغازین اعلام شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و درگیر شدن جامعه اسلامی به این بیماری، طلاب مدارس علمیه خواهران هرمزگان مانند سابق در زمینه نابودی بیماری کرونا نیز جهادگونه به صورت صددرصد حضور مفید داشته و در محورها و موضوع های مختلف همکاری لازم را داشته اند.
وی خاطر نشان شد: با توجه به افتتاح مراکز نیکوکاری در برخی از مدارس علمیه استان هرمزگان و نیاز جامعه به ماسک و ابزار بهداشتی، در همان روزهای ابتدایی با انجام برنامه ریزی های اولیه، مراکز نیکوکاری مدارس علمیه استان اقدام به تهیه ماسک در حد انبوه و توزیع آن ها در سطح شهرستان و بیمارستان های معین کرده اند.
 خانم عباسی با بیان اینکه برخی از طلاب در منزل با داشتن وسایل اولیه ماسک از جمله پارچه های نخی اقدام به تهیه ماسک کردند، گفت: تهیه و توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی، برپایی کارگاه های دوخت ماسک و لباس و دستکش، تهیه محتوای دینی و بهداشتی در قالب بروشور، همکاری و فعالیت طلاب با کارکنان بهداشتی و درمانی و غیره از اقدام های اساتید، کارکنان و طلاب مدارس علمیه هرمزگان است.
استاد حوزه به وظایف طلاب در شرایط کنونی اشاره کرد و افزود: در شرایط کنونی تبلیغ در فضای مجازی با محتوای دینی و معنوی در قالب انیمیشن، عکس نوشته، کلیپ از مهم ترین وظیفه های طلاب در ایجاد آرامش روحی و روانی جامعه و اطلاع رسانی همگانی در زمینه پیشگیری بیماری کرونا و انتشار در گروه ها است.
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران هرمزگان افزود: به همین منظور مدیریت استانی نرم افزار جامع«شکست سخت» حاوی آموزش های کامل در زمینه معرفی ویروس، راه های پیشگیری از بیماری، راه های مبارزه با استرس، معنویت درمانی و غیره طراحی کرده است.
وی به فعالیت و اهمیت حضور طلاب جهادگر استان در بیمارستان ها اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه فوتی های کرونا به دلیل شرایط بیماری آن ها مقدمات دفنشان مطابق معمول انجام نمی شد و با توجه به دستور اکید رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) مبنی بر احترام آن ها و انجام مراسم غسل و دفن برای آن ها، پنج نفر از طلاب استان هرمزگان برای غسل و کفن اموات کرونایی اعلام آمادگی کردند.
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران هرمزگان خاطرنشان کرد: طبق هماهنگی های صورت گرفته با دانشگاه علوم پزشکی استان، طلاب داوطلب پس از آموزش و آمادگی جهت غسل و کفن اموات، به صورت جهادی فعالیت خود را آغاز کرده اند.
وی همچنین گفت: از دیگر اقدام های انجام شده تهیه ژل شستشو و ضدعفونی کننده به روش سنتی و سالم توسط دکتر حسن زاده عضو مرکز نیکوکاری کوثر در مدیریت استانی و تحویل به مردم است که متاسفانه در ادامه با توجه به نبود الکل، تهیه ژل در مقدار انبوه امکان پذیر نشد.
وی تاکید کرد: در روزهای آغازین ورود ویروس کرونا به کشور جلسه ای هم اندیشی در دانشگاه علوم پزشکی با حضور حجت الاسلام و المسلمین تقوی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه برگزار شد و در این جلسه حوزه علمیه خواهران آمادگی خود را جهت همکاری در زمینه های مختلف برای نابودی بیماری کرونا اعلام کرد و بعد از آن طلاب هرمزگانی بسیجی وار به صورت شبانه روز تمام تلاش خود را در زمینه تهیه لوازم بهداشتی به کار گرفتند.
استاد حوزه افزود: با توجه به حجم تولیدی ماسک و لباس بیمارستانی، امیدواریم بیمارستان های استان مشکلی در کمبود لوازم بهداشتی نداشته باشند و در صورت آماده شدن تجهیزات، طلاب در زمینه ی تهیه دستکش و ملزومات مورد نیاز پزشکی نیز آمادگی همکاری لازم را دارند.   
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر دو مرکز نیکوکاری جاسک و کوهستک شهرستان سیریک در حال تهیه ماسک در حد انبوه و تهیه لباس های بیمارستانی مخصوص پرستاران بخش کرونا هستند.  
خانم عباسی با بیان اینکه روزانه پنج هزار ماسک در مراکز نیکوکاری استان تولید می شود، گفت: این ماسک ها در میان نیروهای انتظامی و برخی از نهادها توزیع می شود و توزیع ماسک در میان مردم نیز در دستور کار این مراکز است.
وی همچنین بیان کرد: مدارس علمیه خواهران تا زمان نابودی کامل بیماری کرونا و نیاز جامعه به همکاری و همراهی آن ها، در این مسیر خواهند بود و طلاب با همبستگی و پویش صددرصدی خود با این بیماری مبارزه خواهند کرد.
وی در پایان گفت: امید است با ماندن مردم در خانه و رعایت نکات بهداشتی و توسل و دعا به درگاه الهی، این ویروس منحوس ریشه کن شود.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha