پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
پیام محمد حسن رستمیان - سمنان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان سمنان، با صدور پیامی روز ۱۲ فروردین ماه، روز جمهوری اسلامی را تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رستمیان، مدیر حوزه علمیه استان سمنان، با صدور پیامی روز ۱۲ فروردین ماه، روز جمهوری اسلامی را تبریک گفت.

متن پیام مدیر حوزه علمیه سمنان به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

۱۲ فروردین ماه، روز جمهوری اسلامی را به همه ملت ایران و مخصوصا جهادگران سلامت و همه مجاهدانی که در طول تاریخ انقلاب جان خودشان را فدای انقلاب کرده اند، تبریک و تهنیت عرض میکنم.

جمهوری اسلامی در واقع به عنوان یک مدل حکومت در عصر غیبت به رأی گذاشته شد، هرچند حضرت امام(ره) در همان زمان هم فرمودند که ما آنچه اطلاع داریم از مردم خودمان نیاز به رای گیری ندارد اما چون مسئله، مسئله جمهوریت است و تاکید ایشان در اولین فرصت یعنی حدود ۴۰ روز بعد از پیروزی انقلاب، نظام حکومتی انقلاب در کشورمان با عنوان جمهوری اسلامی به رای گذاشته شد و بیش از ۹۸ درصد مردم به این نحوه حکومت رای دادند.

جمهوری اسلامی از دو کلمه «جمهوری» و «اسلامی» شکل گرفته که جمهوریت نگاه به مردمی بودن این حکومت و نقش داشتن مردم در انتخاب ارکان حاکمیت در سطوح مختلف دارد که در همه آنچه که در جمهوری اسلامی شخصی می‌خواهد مسئولیتی را به دوش بگیرد از بالاترین رده ها که بعضاً به صورت مستقیم و پایین‌ترین رده ها به صورت غیر مستقیم اینها در واقع با رای مردم انتخاب می شوند.

اسلامیت و اسلامی بودن نظام یعنی باید در این کشور قوانین اسلام یا قوانینی که مخالف با شریعت مقدس اسلام نیست ساری و جاری باشد که انصافاً در عصر غیبت چنین مدل حکومت باید بگویم که بی‌نظیر هست.

ان‌شاءالله ما با تمام توان از این جمهوریت و اسلامیت باید دفاع کنیم و امروزه موفقیت‌های جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف نشان‌دهنده این است که راه درستی را مردم ما انتخاب کردند و رای درستی دادند و به پای این انقلاب در همه شرایط ساخته‌اند مخصوصاً در شرایط جنگ نظامی، جنگ فرهنگی، جنگ اقتصادی و الان هم که آمریکا متهم هستند به جنگ بیولوژیک و حمله بیولوژیکی، امروزه الحمدلله جمهوری اسلامی با همه آنچه که دشمنان حتی دارو و درمان را هم برای ما به تحریم کردند اما همت جامعه انقلابی ما، مسئولین و متخصصان فن ما و همکاری مردم سبب خواهد شد که جمهوری اسلامی از این آزمایش الهی نیز سرافراز بیرون بیاید.

مجدداً ۱۲ فروردین ماه، روز جمهوری اسلامی را  تبریک و تهنیت عرض می کنم و امیدوارم که ان‌شاءالله این پرچمی که در این کشور برافراشته شد به دست صاحب اصلی آن یعنی حضرت بقیةالله الأعظم(عج) برسد.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته.

محمد حسن رستمیان

مدیر حوزه علمیه استان سمنان

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha