پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اهدای خون

حوزه/ اهدای خون در مراکز این سازمان در محیطی کاملا استریل انجام می‌شود؛ ضمن اینکه ویروس کرونا از طریق خون انتقال پیدا نمی کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، بشیر حاجی بیگی، سخنگوی سازمان انتقال خون در باره وضعیت خون در سیستم درمانی کشور، اظهار داشت: در اسفند ماه به طور متوسط ۳۵ درصد کاهش مراجعه کننده و اهداکننده خون در کشور داشته‌ایم که این میزان در استان‌های البرز، تهران، ایلام، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی به ۴۰ درصد نیز رسیده است.

وی با دعوت از مردم به اهدای خون، افزود: در همه مراکز اهدای خون کشور تمامی دستورالعمل‌های لازم رعایت می‌شود و این اهدای خون در محیطی کاملاً استریل انجام می‌شود و هیچ خطری سلامت اهداکنندگان را تهدید نمی‌کند.

سخنگوی سازمان انتقال خون با اشاره به انجام معاینه و مشاوره پزشکی از مراجعه‌کنندگان به مراکز اهدای خون، خاطرنشان کرد: اگر فردی دارای علایم سرماخوردگی باشد از اهدای خون معاف شده و این فرد می‌تواند پس از یک ماه مجدداً به مراکز اهدای خون مراجعه کند.

حاجی‌بیگی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل‌های مربوط به کرونا به همه مراکز انتقال خون سراسر کشور، بیان داشت: اهدای خون کار ضروری است و باید نیاز بیماران خاص مانند تالاسمی را به خون تأمین کنیم. در برخی از استان‌ها مانند کرمان، گیلان، تهران، هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلوچستان بیماران تالاسمی نیاز به خون بیشتری دارند و باید خون آنها تأمین شود. 

وی با بیان اینکه اکنون میزان ذخایر خون در شرایط مطلوبی است، گفت: تلاش می‌شود کمبود خون در مراکز درمانی نداشته باشیم.

سخنگوی سازمان انتقال خون با تأکید بر اینکه انتقال ویروس کرونا از طریق خون صورت نمی‌گیرد، تصریح کرد: این موضوع ربطی به اهدای خون ندارد و افراد هنگام اهدای خون مشاوره می‌شوند، ضمن اینکه مردان در طول سال می‌توانند ۴ بار و زنان ۳ بار خون خود را اهدا کنند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha