سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
آیت الله مظاهری

حوزه/ حضرت آیت‌الله مظاهری تصریح کردند: شب نیمۀ شعبان یکی از برترین شب‌ها در دورۀ سال و نظیر لیلة‌القدر است و همگی باید در این شب با توسل به امام عصر(عج) دفع بلای جهانی کرونا را از خداوند طلب کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری در آستانۀ نیمۀ شعبان پیامی صادر کرد که متن آن به این شرح است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ

«یا أَیُّهَا الْعَزیزُ مَسَّنا وَ أَهْلَنَا الضُّرُّ وَ جِئْنا بِبِضاعَةٍ مُزْجاةٍ فَأَوْفِ لَنَا الْکَیْلَ وَ تَصَدَّقْ عَلَیْنا  إِنَّ اللَّهَ  یَجْزِی الْمُتَصَدِّقینَ»

شب نیمۀ شعبان ـ که یکی از برترین شب‌ها در دورۀ سال و نظیر لیلة‌القدر است ـ شب نزول رحمت و مغفرت الهی و شب استجابت دعاست. در این برهۀ حسّاس از زمان که بلایی عالَم‌گیر، همۀ انسان‌ها را به آزمایشی بزرگ، مبتلا ساخته و امید بشریّت در دفع این بلیّۀ عظیم از همه‌جا قطع گردیده است، بهترین فرصت برای خداخواهی و دعا و استغفار، شب نیمۀ شعبان است. از همۀ خداجویان و منتظران مصلح جهانی تقاضا می‌کنم تا همگی با هم در این شب معنوی و روحانی، دل‌های لبریز از نگرانیِ خود را به سوی پروردگار مهربان، متوجّه سازیم و با استغفار و توبه و دعا و مناجات با آن خداوند بخشاینده و قادر متعال و توسّل به اولیاء معصومین او «علیهم‌السّلام» خصوصاً حضرت بقیةالله ‌الأعظم«عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف» که منجی عالم و واسطۀ بین انسان و خداوند است، دفع این بلای جهانی را طلب نمائیم.

یکی از بهترین اعمال این شب مبارک، زیارت وجود مقدّس حضرت اباعبدالله‌الحسین«ارواحنافداه» است که توجه و توسّل به آن امام همام و قرائت زیارت مخصوصۀ ایشان که زیارتی مختصر ولی پرمغز و عمیق است، قطعاً برای استجابت دعا و دفع بلا، مؤثر خواهد بود.

از خداوند تعالی، با تضرّع و ابتهال مسألت می‌کنیم که با لطف بیکران و فضل بی‌پایان خود این ابتلای عظیم را از جهان بشریّت مرتفع فرموده و همۀ ما خصوصاً درگذشتگان در این بلای بزرگ را مورد رحمت و مغفرت خود قرار دهد و به داغدیدگان و مصیبت‌زدگان این روزهای تلخ، صبر و آرامش و اجر و پاداش صابران عنایت فرماید و همۀ تلاشگران در این ایّام به‌ویژه پزشکان و پرستاران و تمامی اعضای نظام سلامت و بهداشت را توفیق و تأئید و سلامت، مرحمت فرماید و فرج و ظهور ولیّ خود و امام زمان ما را نزدیک فرماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha