جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام زمان

حوزه/ ای خورشید بی همتای عالم بر ما ظلمت زدگان غافل، بتاب که یقین داریم گرمای لطف و عنایتت، خواب زمستانی را از چشمان خواب‌زده می زداید و برکت و سعادتی جاودانه نصیبمان می کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، گاهی آن قدر وجود نور و گرمای خورشید برایمان عادی و تکراری شده که هیچ وقت نمی توانیم تصور کنیم روزی از خواب بیدار شویم و ببینیم خورشیدی در کار نباشد... نه خبری از نور باشد و نه گرمایی... واقعاً تصورش هم سخت است چرا که فکر می کنیم این نعمت های خدادادی برای ما به سان حق مسلمی است که تصور فقدانش هم محال به نظر می آید.

اگر اعتقاد داریم که خورشید بی همتای زندگی ما وجود حضرت صاحب الزمان(عج) است که یقیناً و بلادرنگ همین طور است، این سوال و دغدغه جدی مطرح می شود که به راستی چرا نسبت به این منشأ نورانیت و روشنایی به عنوان ولی و حجت خالق متعال، کم توجه و گاه غافل هستیم، با این که اهمیت و ضرورت وجود آن برایمان از اصول مسلم است.

در شب و روز نیمه شعبان، شاید که نه قطعاً فرصت مغتنمی است تا با بیش از پیش خود خلوت کرده و در خصوص رابطه خویشتن با حجت بن الحسن(عج) بیشتر دقت کنیم و آن گاه است که به برکت این اندیشه و بصیرتی که از پیِ آن می آید، می توانیم در نجوا و تضرع به سوی حضرتش بخواهیم که ای مولا و صاحب ما، بر ما ظلمت زدگان بتاب ای خورشید حقیقی عالم. بر کلبه ی محقر و تاریک دلمان بتاب، بلکه جلایی پیدا کند و البته بر همه مردمان زمانه مان بتاب ای نور حقیقی و ای نور الانوار که از درد و رنج و گرفتاری ها خلاصی یابیم.

بر ما بتاب که یقین داریم، گرمای لطف و عنایتت، خواب زمستانی را از چشمان خواب‌زده و غفلت بارمان می زداید.

نیک می دانیم و معترفیم بر این حقیقت روشن که تو آن امام معصوم و حی و حاضری هستی که در میان ما زندگی می کنی و در خیابان های شهر ما قدم می زنی. شاید هم بارها از کنارمان رد شده باشید؛ آن هنگامه ای که گویا طراوتی دیگربار احساس می کنیم و لیکن دلیلش را نمی دانیم...

با این حال ما گرچه در روزمرگی های هزارتوی زندگی دنیایی گرفتار شده ایم و غرق در محاسبات پایان ناپذیر مادی هستیم، اما باز هم منتسب به شماییم و می دانید که حقیقتاً دوستتان داریم، هر چند بارها ثابت کرده ایم که دوستانی بی وفا و عهد شکن هستیم!

آقا جان! به یُمن نیمه شعبان از شما تقاضای عاجزانه ای داریم و آن هم این که به روسیاهی‌مان نگاه نکن و به دستهایمان که خالی تر از همیشه است منگر و به زبانمان نیز گوش مسپار که گناهکارتر از آن است که تو را با صداقت و اخلاص بخواند.

این روزها و شب های کرونایی که به ظاهر بیش از دیگر ایام سال به فکر بهداشت و سلامت جسم و تن خود هستیم، غافل از آنیم که با بی توجهی نسبت به سلامت و عافیت روح خود موجب شده ایم که از منبع اصلی نور و معنویت یعنی خدای متعال و اولیای معصوم او دورتر و دورتر شویم و این دوری البته بیش از هر کس، قلب ولی خدا امام عصر(عج) را از ما رنجیده خاطر نموده و باز می ماند همان شرمساری ما در مقابل بهترین و مهربان ترین آقا و مولا که فرمود: "هیچ گاه از یاد شما شیعیان و محبان غافل نیستم..."

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha