شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بازدید و ضدعفونی خانه سالمندان آسمان توسط قرارگاه جهادی طلاب حوزه علمیه اصفهان

حوزه/ حجت الاسلام قیصریان گفت: در تمام طول سال روحانیون و طلاب در بیمارستانهای استان حضور دارند، ولی در این ایام با شیوع ویروس کرونا نیروهای جهادی طلبه در ۳ شیفت به کادر درمانی و بیماران کمک می کنند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام  محمد قیصریان، معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با بیان اینکه در آغاز ورود ویروس کرونا به کشور پویش یاری راه اندازی و اقدام به فراخوان جذب داوطلب، جذب کمک های مردمی، آماده سازی توصیه های پزشکی و توصیه های مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید شد، گفت: پس از آن که جذب انجام شد، در دفتر نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان جبهه مردمی سلامت توسط جوانان فعال فرهنگی شهر تشکیل شد.

معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در ادامه، گام دوم پس از تشکیل جبهه مردمی سلامت را ضد عفونی و گند زدایی سطح شهر، بیمارستان ها و خانه سالمندان استان اعلام و تصریح کرد: ایجاد ایستگاه مشاوره، تهیه بسته های سلامت مانند ماسک و دستکش، گان و مواد شوینده از دیگر فعالیت های این جبهه است.

حجت الاسلام قیصریان از سازماندهی خیرین در این زمینه خبر داد و اظهار کرد: با سازماندهی خیرینی که می خواستند در این زمینه کمک هایی را ارائه دهند، تقریبا روزانه میوه، آب میوه و بستنی در بین پرسنل و بیماران بیمارستان های تحت پوشش کرونا توزیع می شود.

وی ادامه داد: در تمام طول سال روحانیون و طلاب در بیمارستانهای استان حضور دارند، ولی در این ایام با شیوع ویروس کرونا نیروهای جهادی طلبه در ۳ شیفت به کادر درمانی و بیماران کمک می کنند.

معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: ایجاد ایستگاه مشاوره، تهیه بسته های سلامت مانند ماسک و دستکش، گان و مواد شوینده برای اقشار مختلف جامعه از دیگر فعالیت های جبهه سلامت است.

وی در ادامه از انجام فعالیت های فرهنگی و معنوی برای خانواده ها خبر داد و ابراز داشت: توسل و جشن خانگی در این ایام برگزار شد، به این شکل که با تبلیغات و اطلاع رسانی که از صدا و سیما انجام شده بود، در ساعت مشخصی این برنامه ها از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می شد تا به مردم برای مبارزه با این ویروس آرامش معنوی و روحیه  بدهند.

حجت الاسلام قیصریان، فعالیت عمده این طلاب داوطلب جهادی را دلداری دادن و تفقد از حال بیماران اعلام کرد و افزود: طلاب جهادی در بیمارستان ها علاوه بر دلداری دادن به بیماران، حتی کارهای خدماتی نیز انجام می دهند.

معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: برای اینکه به لحاظ مالی فشار کمتری بر بیمارستان ها وارد شود، لباس و اقلام بهداشتی مورد نیاز طلاب جهادی از سوی نهاد رهبری تهیه گردید.

وی در پایان از حضور طلاب داوطلب جهادی در نقاهتگاه باغ ابریشم خبر داد و گفت: تمامی این خدمات توسط طلاب جهادی در نقاهتگاه باغ ابریشم نیز انجام می گردد و آنها با حضور در این نقاهتگاه حتی کارهای خدماتی و اداری مورد نیاز بیماران را نیز انجام می دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha