جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
علی ربیعی - سخنگوی دولت

حوزه/ سخنگوی دولت گفت: تهدیدهای آمریکا کوچک ترین تاثیری بر اراده ما برای طی کردن مسیرهای علمی و فناوری قانونی مان ندارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، آقای علی ربیعی در نشست خبری امروز خود که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، در پاسخ به سؤالی درباره واکنش دولت ایران در قبال مواضع کشورهای غربی و اروپایی در زمینه پرتاب ماهواره ایرانی (نور)، افزود: برای ما مایه تعجب است که کشوری که به عنوان بزرگ ترین ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ و ناقض بسیاری از قطعنامه‌های شورای امنیت به شهرت رسیده، چنین موضعی را در قبال اقدام قانونی ایران گرفته است.

وی با اشاره به اینکه اقدام آمریکایی‌ها و شرکای آنها در نقض قطعنامه‌های بین المللی و بی اعتنایی به قوانین و مقررات بارها به اثبات رسیده است، گفت: حال آمریکا، جمهوری اسلامی ایران را به دلیل انجام یک عمل مرسوم که کمترین مغایرتی با تعهدات بین المللی ندارد به نقض قطعنامه متهم می‌کند.

آقای ربیعی تصریح کرد: ما تردیدی نداریم که آمریکا در اثبات این اتهام شکست خواهد خورد.

سخنگوی دولت گفت: جمهوری اسلامی ایران پیشرفت‌های خود در فناوری‌های نظامی و غیرنظامی مطابق با حقوق بین الملل و قوانین جاری کشور ادامه می‌دهد و آن را حق لاینفک و مصالحه ناپذیر خود می‌داند.

وی افزود: این نوع تهدیدها از طرف کشوری که به تهدید شماره یک امنیت جهانی تبدیل شده و اعمال در تبعیض قوانین، سرآمدی خود را اثبات کرده است کوچک ترین تاثیری بر اراده ما بر ادامه مسیر قانونی خودمان نخواهد داشت.

آقای ربیعی گفت: ما به کشورهای اروپایی هم توصیه می‌کنیم که از سال‌های گذشته درس بگیرند تا با خاتمه دادن به این زورگویی ها، جهان در میانه عبور از کرونا و پساکرونا امنیت بیشتری به دست آورد.

وی افزود: ما هیچ اقدامی مغایر با قوانین و مقررات یا قطعنامه‌های شورای امنیت انجام ندادیم و آن را حق خودمان می‌دانیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha