پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بختیاری

حوزه/ رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: امسال ۲۰۰ هزار فرصت شغلی جدید را برای مددجویان خانواده کمیته امداد ایجاد خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در حاشیه افتتاح شرکت سایپا گام که دسته سیم خودرویی تولید می کند، در جمع خبرنگاران افزود: سال گذشته از ۴۳۰ هزار اشتغال ایجاد شده در کشور ۱۸۵ هزار و ۹۰۰ اشتغال مربوط به کمیته امداد بود که در این باره چهار هزار و ۷۱۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه اعطا کردیم.

وی اظهار داشت: امسال ۲۰۰ هزار اشتغال جدید را برای مدد جویان خانواده کمیته امداد ایجاد خواهیم کرد که در مقایسه با سال گذشته رشد ۷ و نیم درصدی خواهد داشت.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: امسال با توجه به اینکه دولت و مجلس تسهیلات تبصره ۱۶ را به ما اضافه کردند، چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان از این محل تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان پرداخت خواهیم کرد.

بختیاری با بیان اینکه یکی از روش های ایجاد اشتغال برای مددجویان کمیته امداد، همان کاری است که امروز در شرکت سایپا گام انجام شده افزود: این روش می تواند الگویی برای شرکت های بزرگ کارآفرین کشور باشد که هم بتوانند جهش تولید انجام دهند و هم اشتغال را برای قشری که به هر دلیلی نان آور خود را از دست داده اند ایجاد کنند.

بهره برداری از خط تولید دسته سیم خودرو

خط تولید دسته سیم خودرو با حضور رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و مدیرعامل سایپا در شرکت سایپا گام به بهره برداری رسید.

در این خط، هم اکنون ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال به کار دارند که از این تعداد ۱۵۲ نفر از خانواده مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند.

بر اساس این گزارش، قرار است تا پایان سال، ۶۰۰ نفر دیگر نیز با توسعه این خط به کارگیری شوند که عمده آن‌ها از خانواده مدد جویان کمیته امداد، سازمان بهزیستی و دیگر نهادهای حمایتی خواهند بود.

با بهره برداری از این خط ۳۰ درصد به ظرفیت تولید دسته سیم خودرویی کشور افزوده شده و تا پایان سال ۴۰ درصد صرفه جویی ارزی خواهد داشت.

بهره برداری از این خط، گامی در جهت تامین نیازمندی‌های صنعت خودرو کشور به منظور تحقق جهش تولید در خودروسازی کشور است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha