پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصویری رپورٹ| قم مقامی مسجد میں خواتین فری ماسک تیار کرنے میں مشغول

حوزه/مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: از ابتدای بحران شیوع کرونا در کشور، بانوان جهادگر طلبه یزدی قریب به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ماسک برای سلامت افراد جامعه تولید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی در بازدید از آماده سازی اهدای بسته های معیشتی به همت مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) یزد با گرامی داشت فرارسیدن ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات، از تلاش بانوان طلبه این مدرسه علمیه در مبارزه با کرونا در دوماه گذشته و نیز کمک به نیازمندان در تهیه بسته های معیشتی تشکر و قدر دانی کرد.

وی در جمع تعدادی از طلاب ودانشجویان جهادی ، همدلی بین طلبه ودانشجو در کمک به نیازمندان را یک امر مبارک خواند و افزود: انشاءالله این کارهای زمینه ساز ظهور شود و شما سربازان واقعی باشید و بحث وحدت حوزه و دانشگاه ارتقاء یابد و همچنان برای تقویت اسلام مکمل هم باشید. 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد تصریح کرد: فعالان در این رزمایش مواسات و همدلی اعم کسانی که اهدا کننده بودند و یا زبان خیر داشته اند قابل تحسین است و اجر همه فعالان در این عرصه نزد خداوند محفوظ است زیرا هر کس چیزی را به دست مؤمن فقیر آبرومند می رساند همانند آن است که به دست خداوند رسانده است.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی اذعان کرد: وقتی تلاش های حوزه خواهران را که نگاه می کنم که بعضا هم اصلا بیان نمی شود؛ واقعا جای سپاسگزاری دارد و در همین مدت کوتاه بیش از ۱۲۰ میلیون تومان پول برای کمک به نیازمندان و پیشگیری از شیوع کرونا کمک کردند.

وی ادامه داد: در حالی که جمعیت استان یزد در سرشماری سال ۹۵، یک میلیون و۱۳۸ هزار نفر اعلام شده است در مدت دو ماهه بیش از دو میلیون و ۴۴۹ هزار ماسک توسط بانوان جهادگراستان یزد در مدارس علمیه خواهران و یا در کارگاه ها و منازل آنان تهیه شد که دوبرابر جمعیت استان یزد است.

*انجام ۵۰۰ ختم قرآن و صلوات برای اموات

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد یکی دیگر از فعالیت های بانوان طلبه انجام ختم قرآن و صلوات برای سلامتی پرسنل بیمارستان ها ، بهبود وشفای بیماران ، وبازگشت سلامتی و آرامش به میهن عنوان کرد و گفت: ۵۰۰ ختم قرآن ، صلوات ، حدیث شریف کساء و دعای هفتم صحیفه سجادیه به صورت گروهی با هماهنگی و تبلیغ در فضای مجازی از سوی بانوان طلبه انجام شد که منظور از ختم صلوات هر کدام ۱۴۰۰۰ صلوات است. 

*دوخت ۲۲هزار دستکش و بیش از ۱۳ هزار البسه محافظ بهداشتی 

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی تصریح کرد: در این مدت با توجه به نیاز مراکز بهداشتی استان ۱۳هزار و ۶۰۰ لباس محافظ بهداشتی و ۲۲ هزار و ۱۰۰ دستکش برای محافظت مدافعان سلامت در برابر ویروس کرونا به همت بانوان طلبه یزدی تهیه و تحویل شده است.

وی با اشاره به شیوع کرونا در جهان اظهار کرد: یکی از تفاوت های ایران و کشورهای مسلمان با کشورهای غربی و کشورهای غیر مسلمان دراین مدت، همدلی مسلمانان و کمک به نیازمندان بوده است که در کشورهای غیر مسلمان کمرنگ بود و یا اصلا وجود نداشت و حتی کادر درمان برخی کشورهای غربی و یا آمریکا از سوی دولتهایشان هم حمایت نمی شوند.

*وضعیت دردناک معیشتی مردم در بیش از نیم قرن پیش

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در بخش نخست سخنان خود در جمع بانوان جهادگر مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب کبری(س) یزد با اشاره به وضعیت مردم در بیش از نیم قرن پیش گفت: در آن ایام که حکومت به صورت سلطنتی و یا دست نشانده بیگانگان اداره می شد؛ ذخایر نفت خام این کشور توسط کشورهای بیگانه به یغما می رفت و اکثر مردم در برخی شهرها و روستاهای کشور وضع معیشتی اسف باری داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی با یادآوری خاطره ای از آن زمان افزود: کودکان یا پابرهنه بودند و یا اگر کفشی برای پوشیدن داشتند یا برای پای آنان تنگ و یا اغلب کهنه و پاره می شد و قدرت خرید کفش نو را نداشتند و مجبور می شدند سر و ته کفش را به صورت بندی در بیاورند تا برای پایشان اندازه شود و گاهی پای کودکان زخم می شد و یا کفش تنگ به پایشان فشا رمی آورد.

وی خاطره دیگری را از اوضاع معیشت مردم در رژیم سلطنتی گذشته یادآور شد و گفت: مردم در آن زمان چون قدرت خرید کمی داشتند برای خرید گوشت خود از بازار از چوب خط استفاده می کردند که واحدهایی از جمله سه درمی، شش درمی و ۹ درمی برای خانواده های فقیر و ۱۲ درمی و ۲۰ درمی برای خانواده های با درآمد بالاتر وجود داشت به طوری که مثلا سه درم گوشت به اندازه ۵۰ گرم امروزی برای خانوار پر جمعیت در یک وعده غذایی طبخ می شد.مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد تصریح کرد: مردم در بعضی از شهرها شاید وضعیت خوبی داشتند ولی توزیع ثروت و رسیدگی به وضع محرومان مناسب نبود.
 

*ارتقای وضعیت اقصادی و معنوی و اگاهی مردم پس از پیروزی انقلاب

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی به وضعیت امروز جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی مردم از نظرعلمی، معنوی و اقتصادی رشد چشمگیری پیدا کردند و هم اکنون شاهد هستیم که چگونه مردم در حل بحران ها مشارکت و کمک می کنند.

وی به بحران شیوع کرونا در کشور اشاره کرد و افزود: الان در سایه حکومت اسلامی که ولی فقیه در رأس آن هست و به دنبال پیاده کردن احکام قران و اسلام هستند و با وجود همه توطئه دشمنان، مشکلات گذشته برای اقشار ضعیف جامعه وجود ندارد البته نمی گویم مشکل ندارند نه مشکل زیاد دارند اما امروز دولت وملت در صدد حل مشکلات مردم هستند و مردم هم مشاهده می کنیم که خودجوش کمک می کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد با اشاره به آیه « إِنْ أَحْسَنتُمْ أَحْسَنتُمْ لأَنفُسِکمْ ...» گفت: کمک به دیگران برای کمک دهندگان خوب ومایه برکت است و رفع فقر در جامعه باعث کاهش بسیاری از آسیب ها می شود.

*تفاوت کشورهای غربی و اسلامی در پیشگیری از شیوع کرونا

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی بیان کرد:اخباری که از کشور آمریکا  می رسد نشان می دهد که مردم بعد از شیوع کرونا برای حفظ جان و مال خود سلاح گرم تهیه کردند چون در آن کشورها قانون الهی واحکام واخلاق اسلامی وجود ندارد ولی درکشور ایران مردم نوع دوست بسته های غذایی تهیه می کنند و شبانه علی وار و سجادوار به درب خانه نیازمندان می برند.
وی افزایش مواسات و همدلی را در سطح جامعه ستود و ابراز کرد: این مواسات و همدلی بسیار ارزش دارد چون در بحث مواسات افراد، دیگران را شریک می کنند که سبب رشد خود فرد هم می شود و مطمئنا هر چه در راه خیر داده شود خداوند به مال او می افزاید.

*تفاوت دست های «معطیه»،«سائله» و«ممسکه» درروایات اسلامی

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد بیان کرد: سه نوع دست شامل «دست معطیه»، « دست سائله» و «دست ممسکه» وجود دارد و افرادی را می شناسیم در حالی که وضع مالی خوب نداشتند ولی به واسطه بخشنده بودن، روزی و اموال آنان زیاد شده و یا صاحب کارخانه شدند و سخاوتمندان اهل بهشت هستند ، ائمه اطهار ما هم اهل انفاق و بخشندگی بودند. 

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی افزود: دست سائله به دستی می گویند که از مردم درخواست می کند که بعضا فرد با اینکه دارد، باز هم دست دراز می کند که از دیگران بگیرد و این فرد در روز قیامت خیلی وحشتناک همانند اسکلتی تحقیر آمیز محشور می شود که بدترین دست هاست و دست ممسکه هم به فردی می گویند که دارد ولی بخشنده نیست و انفاق نمی کند، پس بهترین دست ها معطیه است که می تواند دنیا وآخرت خوبی هم داشته باشد.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha