پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کتاب

حوزه/ تاب «کتیبه ژنرال؛ قمحانه» جلد دوم و ادامه کتاب «کتیبه ژنرال؛ قصرالدشت» است که به قلم اکبر صحرایی نوشته و توسط نشر شهید کاظمی راهی بازار شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب «کتیبه ژنرال؛ قمحانه» جلد دوم و ادامه کتاب «کتیبه ژنرال؛ قصرالدشت» است که به قلم اکبر صحرایی نوشته و توسط نشر شهید کاظمی راهی بازار شده است.

شهید مدافع حرم عبدالله اسکندری در ۱۵ فروردین ۱۳۳۷ در محله قصرالدشت به دنیا آمد، از همرزمان احمد متوسلیان و فرمانده سپاه لار در عملیات خیبر بود، در دوران جنگ تحمیلی حضور مستمر داشت و ۱۵ مرتبه مجروح شد. با شروع بحران در سوریه با عنوان مستشار راهی سوریه شد و در خرداد ماه ۱۳۹۳ به شهادت رسید. ابو جعفر از فرماندهان گروه تروریستی، سر ایشان را جدا کرد و او اولین مستشار نظامی و مدافع حرمی است که سر از تنش جداشده است. صحرایی به مدت پنج سال دست به تحقیق میدانی، مصاحبه با شخصیت‌های گوناگون و دست به سفر و مسافرت و بالاخره نوشتن زد تا رمان ۱۰۰۰ صفحه «کتیبه ژنرال» در دو جلد تحت عنوان قصرالدشت و قمحانه را به سرانجام رسانید؛ رمانی که حوادث بیش از ۶ دهه قبل از انقلاب اسلامی و پس از آن را شامل می‌شود.

اتفاقات و حوادث در رمان برق آسا از جلو چشم خواننده عبور می‌کنند، حوادث و قصه‌هایی که در عین معجز بودن، تاثیر خود را بر مخاطب می‌گذارد.

نویسنده «کتیبه ژنرال» در قالب و فرم هم دست به نوآوری و استفاده از تکنیک‌های داستانی مدرن در عرصه این گونه از ادبیات داستانی یعنی انقلاب اسلامی زده است. استفاده از فلاش بک، فلا فوروارد، استفاده از عنوان یک تا ۲۲ کتیبه به جای فصل و... بعضی از این تکنیک‌های فرمی است که در رمان استفاده شده است.

«کتیبه ژنرال» جدیدترین اثر اکبر صحرایی در دوجلد به نام‌های قصر الدشت (جلد اول) و قمحانه (جلد دوم) در ۱۰۱۵ صفحه توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha