جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیین آغاز به کار مدرسه علمیه جامع موسی‌بن‌جعفر(ع) شهرستان بهبهان

حوزه/ حجت‌الاسلام موسوی زاده، با اشاره به رضایت آیت الله موسوی جزایری از طرح ادغام مدارس علمیه شهرستان بهبهان، گفت: هم‌اکنون گام نخست این اتفاق مبارک رقم خورد و إن‌شاءالله در آینده‌ای نزدیک نیز، به سمت راه‌اندازی دیگر مدارس علمیه جامع در خوزستان خواهیم رفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام سید جعفر موسوی زاده، معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان، در آیین آغاز به کار مدرسه علمیه جامع موسی ابن جعفر(ع) شهرستان بهبهان، با اشاره به سابقه و افتخارات این شهر، اظهارداشت: علمای بزرگی در بهبهان زندگی کردند که نه‌فقط خوزستان و ایران، بلکه جهان تشیع به آن‌ها افتخار می‌کند و این مهم نشان دهنده پیشینه بالای دینی و صبغه علمی بهبهان است.

وی، پیرامون ادغام دو مدرسه علمیه امام زاده ابراهیم(ع) و امام زاده فضل(ع)، گفت: چند سالی است مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، نظام جامعی را برای حوزه‌های سطح کشور طراحی و توسط شورای عالی حوزه ابلاغ شده که بحمدالله هم‌اکنون در حال اجرا سازی آن طرح در استان خوزستان هستیم.

معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان، در توضیح مدرسه علمیه جامع، گفت: در مدرسه علمیه جامع قرار است تمام نیازهای یک طلبه از مقدمات، سطوح، درس خارج و مراکز تخصصی، برآورده شود و دیگر نیازی نباشد برای رفتن به سطح دیگری، مدرسه علمیه خود را تغییر دهد.

حجت‌الاسلام موسوی زاده، با بیان اینکه در استان خوزستان باید ۵ مدرسه علمیه جامع راه‌اندازی شود که یکی از آن‌ها در شهرستان بهبهان می‌باشد، افزود: در مرحله نخست قرار است دو مدرسه علمیه امام زاده ابراهیم(ع) و امام زاده فضل(ع) ذیل عنوان «مدرسه علمیه جامع موسی ابن جعفر(ع)» با یکدیگر ادغام و طلاب از پایه ۱ تا ۹ در آن تحصیل کنند.

وی اضافه کرد: مدرسه علمیه امام صادق(ع) نیز مخصوص طلاب پایه ۱۰، درس خارج و رشته‌های تخصصی می‌باشد.

معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به رضایت آیت الله موسوی جزایری از طرح ادغام مدارس علمیه شهرستان بهبهان، گفت: پس از تأیید آیت الله موسوی جزایری و ابراز رضایت وی، گام نخست این اتفاق مبارک رقم خورد و إن‌شاءالله در آینده‌ای نزدیک نیز، به سمت راه‌اندازی دیگر مدارس علمیه جامع در خوزستان خواهیم رفت.

حجت‌الاسلام موسوی زاده، پیرامون دستورالعمل مدرسه علمیه جامع حضرت موسی ابن جعفر(ع) شهرستان بهبهان، اظهارداشت: اجرای طرح آمایش سرزمینی و همچنین کار ویژه‌های مخصوص شهرستان بهبهان دو طرح مهمی است که از سرپرست جدید مدرسه علمیه می‌خواهیم آن را دنبال و اجرایی کند.

وی با بیان اینکه ۲۵۰ کار ویژه برای یک طلبه در نظام جامع جدید آموزشی حوزه‌های علمیه تعریف شده است، گفت: در طرح آمایش سرزمینی حوزه باید یک نگاهش به تربیت مدرس، تربیت پژوهش‌گر و رفع نیازهای جامعه اسلامی باشد؛ به همین دلیل با تعریف ۲۵۰ کار ویژه طلاب را به سمت تخصصی شدن در موضوعات مختلف سوق دهد.

معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به افق ۱۴۱۴ استان خوزستان، بیان کرد: برای دست‌یابی به این مهم و تحقق اهداف و چشم‌انداز حوزه علمیه خوزستان نیازمند انسجام و همکاری شما مدیران، اساتید و طلاب مدارس علمیه هستیم.

حجت‌الاسلام موسوی زاده، در پایان با تقدیر از تلاش‌های حجت‌الاسلام رضایی تقوی، مدیر مدرسه علمیه امام زاده ابراهیم(ع)، حجت‌الاسلام توانایی به‌عنوان سرپرست مدرسه علمیه جامع حضرت موسی ابن جعفر(ع) شهرستان بهبهان معرفی شد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha