شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سید جلال رضوی مهر

حوزه/اگر امروز شاهد کمک رسانی واحسان در کشور هستیم و این امر به وسیله رهبر انقلاب در رسیدگی به اقشار آسیب پذیر جامعه توصیه شده، این مسئله برگرفته از فرهنگ حضرت خدیجه(س) است و باید قدردان آن بانو بود.

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به سالروز وفات حضرت خدیجه(س) گفت: حمایت های روحی و عاطفی ایشان نشان از بصیرت این بانو دارد. او ام المؤمنین و خیر النساء است که پیامبر در مورد تمجید ایشان اشاراتی را فرموده اند.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه افزود: حضرت خدیجه(س)در کمالات و مقامات، منازلی را طی کرد که هر بار جبرئیل (ع)بر پیامبر(ص) نازل می شد، سلام خدا را بر آن بانو می رساند.

وی بیان داشت: بصیرت ایشان حجت برای امت عصر کنونی است. منزلت آن بانو در نگاه قرآن و زبان عترت برای امت اسلام می تواند حجیت باشد. آن بانو شخصیتی است که در دوران جاهلیت به طاهره و پاکدامنی معروف و ایثار و فداکاری او زبانزد و بعد از بعثت پیامبر اولین زنی است که به پیامبر ایمان آورده است.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهربا بیان این که  اموال ایشان بی منت و سخاوتمندانه برای اهداف اسلام مصروف گشت و بردگان از پول حضرت خدیجه آزاد شدند گفت: در شعب ابی طالب، حضرت خدیجه بود که به داد اسلام و مسلمین رسید و اموالش را فدا کرد و بزرگترین افتخار این بانو داشتن دختری چون حضرت زهرا(س) است.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه افزود: آن قدر وفات حضرت خدیجه بر پیامبر(ص) سخت گذشت که سال رحلت آن بانو را «عام الحزن» لقب دادند.

وی بیان داشت: در عظمت او همین اندازه بس که پیامبر اسلام در مورد او فرمود« خدیجه یکی از چهار زن برتر بهشت و عالم و دارای بزرگی، سخاوت، بخشش، کرامت و... است. فرمود زمانی که همه مرا ترک کرد، او کنارم بود، زمانی که همه اموال شان را از من دریغ نمودند، آن بانو با اموالش مرا همراهی کرد. در زمانی که همه تکذیبم نمودند، آن بانو تصدیقم کرد و همه اموالش را در راه گسترش دین انفاق نمود.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه افزود: بالاخره حضرت خدیجه(س) رحلت کردند و پیامبر (ص)با دست خودشان ایشان را کفن و در میان قبر قرار دادند. در قرن 8 گنبدی بر قبر ایشان بنا کرده اند و با حضور آل سعود و وهابیت به مقبره ایشان جسارت و توهین کردند.

وی بیان داشت: اگر امروز شاهد کمک رسانی واحسان در کشور هستیم و این امر به وسیله رهبر انقلاب در رسیدگی به اقشار آسیب پذیر جامعه توصیه شده، این مسئله برگرفته از فرهنگ حضرت خدیجه است و باید قدردان آن بانو بود.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهرگفت: باید در مورد سیره زندگی آن بانو که کتابهای مختلفی از سوی ادیان مختلفی نوشته شده در قلم مورخان و بیان گویندگان برای جامعه گفته شود تا بتوانیم صفات برجسته، کرامت و عظمت آن بانو که سبک زندگی اسلام است را در جامعه نشر دهیم و بر این باوریم فرایندهای اخلاقی، گفتاری و رفتاری حضرت خدیجه می تواندبر همگان حجت باشد.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه افزود: آنچه امروز بانوان جهان اسلام باید پیروی کنند، عفت و پاکدامنی در ضمن همراهی با حضرت خدیجه(س) با پیامبر (ص)است. همه می دانند حضرت خدیجه قبل از ازدواج از طریق تجارت با مردم ارتباط داشتند، اما مشرکین و مسلمانان از عفت، پاکدامنی و مقام معنوی آن بزرگوار سخنان زیادی گفته اند.

وی بیان داشت: امید است با الگو گیری از رفتار و سیره آن بانو که قبل از ازدواج با پیامبر مورد تمجید قرار می گیرد، سپس با علم به تهیدست بودن پیامبر از نظر مالی اما با ایمان ایشان را انتخاب می کنند و با حضرت همراه می شود، آن ارزش های را الگو گیری کرده تا بتوانیم به کمال برسیم.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha