جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
غلامحسین اسماعیلی - سخنگوی قوه قضائیه

حوزه/ سخنگوی قوه قضائیه گفت: دو روز پس از جلسه سه شنبه هفته گذشته رئیس قوه قضائیه با کارگران و تولید کنندگان، ۴ جلسه متوالی یعنی یک روز کاری تمام تشکیل شد و در وقت صبح روز پنج شنبه در دیدار با مدیران و هیئت مدیره دو مجموعه بزرگ تولیدی کشور که هر کدام از این مجموعه‌ها حدود ۲۰ هزار کارگر دارند، حرف تولید کنندگان شنیده و دستوراتی برای حل مشکلات صادر شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، غلامحسین اسماعیلی در بیست و پنجمین نشست هفتگی خود با خبرنگاران با اشاره به رززمایش مواسات در سراسر کشور، گفت: در کمک های مومنانه شاهد خلق صحنه های بی نظیر بویژه از سوی جوانان انقلابی، دانشجو، طلبه و بسیجیان بودیم که دگرخواهی را در سایه خداخواهی به نمایش گذاشتند.

وی ادامه داد: اگرچه منشا و بنیان اصلی کمک های مومنانه اهل ایمان و روزه داران بودند، اما مخاطب آن عموم نیازمندان جامعه هستند. این اقدام در جهان و حتی در کشورهای اسلامی نظیر ندارد.

سخنگوی قوه قضائیه در ادامه با تبریک روز کارگر و هفته گرامیداشت مقام معلم و گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری افزود: معلم و کارگر حق بزرگی بر جامعه دارند که مشکلات خاصی هم دارند و امروز متولیان امور باید درد دل آن‌ها را بشنوند و برای حل مشکلات آن‌ها قدم بردارند.

درد دل کارگران و معلمان شنیده شد

وی با اشاره به این که در قوه قضائیه و به ویژه در دوره تحول تلاش شده است درد دل کارگر و معلم شنیده و برای حل مشکلات آن‌ها گام برداشته شود، گفت: در روزهای اخیر خبر مربوط به دیدار و ملاقات کارگران و معلمان با رئیس قوه قضاییه منتشر شد که لازم است به ویژگی‌های این چند دیدار اشاره کنیم.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: در هر یک از این جلسات ۹۰ درصد وقت جلسه به شنیدن حرف‌های کارگران، معلمان و تولید کنندگان اختصاص یافت و آن ۱۰ درصدی هم که رئیس قوه قضاییه سخن گفت با رویکرد حل مشکل کارگران و معلمان بود.

اسماعیلی ادامه داد: ویژگی دوم این جلسات در خصوص موضوع جلسات یعنی ناظر بر نظارت بر حسن اجرای قوانین و مشکلات ناشی از اجرا نشدن یا بد اجرا شدن برخی قوانین بر مبنای مطالبات این اقشار بود.

وی افزود: دو روز پس از جلسه سه شنبه هفته گذشته رئیس قوه قضائیه با کارگران و تولید کنندگان، ۴ جلسه متوالی یعنی یک روز کاری تمام تشکیل شد و در وقت صبح روز پنج شنبه در دیدار با مدیران و هیئت مدیره دو مجموعه بزرگ تولیدی کشور که هر کدام از این مجموعه‌ها حدود ۲۰ هزار کارگر دارند، حرف تولیدکنندگان شنیده و دستوراتی برای حل مشکلات صادر شد.

سخنگوی قوه قضائیه اضافه کرد: در جلسه عصر روز پنج شنبه هم دو جلسه اختصاصی در موضوع هپکو و هفت تپه برگزار شد که در جلسه مربوط به هپکو مدیران استانی و استاندار، مدیران کارخانه و نمایندگی از وزارت صمت و معاون وزیر و نمایندگان کارگران حضور داشتند و بسته پیشنهادی مشکل گشایی تهیه و به دولت ارائه شد که همگان اذعان کردند این بسته راه حل واقعی مشکلات است.

اسماعیلی اظهار کرد: همچنین با حضور دادستان مرکز استان خوزستان نیز کارگران هفت تپه مشکلات خود را مطرح کردند که برای حل مشکلات آن‌ها به ویژه مشکلات قضایی دستوراتی به دادستان مرکز استان صادر شد.

۵۰۰ هیئت به وضع زندانیان رسیدگی کردند

وی در ادامه به بررسی وضعیت زندانیان اشاره کرد و گفت: بیش از ۵۰۰ هیئت در سراسر کشور ماموریت پیدا کردند وضعیت زندانیان در حال مرخصی و حتی جمعی از زندانیانی که به مرخصی نرفتند را بررسی کنند. این هیئت ها با کار جهادی و شبانه روزی تمامی پرونده های یکایک زندانیان در حال مرخصی و برخی زندانیان موجود در زندان را به صورت کارشناسی و دقیق مورد بررسی قرار دادند و برای هر یک از زندانیان با توجه به شرایط شان تصمیم کارشناسی گرفته شد و وضعیت آنها مشخص و گزارش آنها به صورت دقیق ارسال شده است.

۱۱۴ هزار و ۱۹۳ نفر از زندانیان به مرخصی رفته اند

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به این که ۱۱۴ هزار و ۱۹۳ نفر از زندانیان به مرخصی رفته اند، ادامه داد: در اجرای سیاست های کاهش جمعیت کیفری و سیاست حبس زدایی طی سال ۹۸ بیش از ۱۰۶ هزار حکم مجازات جایگزین حبس توسط همکاران ما صادر شده است.

محکومان پرونده بانک سرمایه

اسماعیلی در رابطه با صدور رای محکومیت ۷ نفر دیگر از متهمان بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان هم گفت:  این هفت نفر جزو مدیریت و هیئت مدیره بانک سرمایه هستند.

وی اضافه کرد: محمدرضا خانی مدیرعامل وقت بانک سرمایه به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی و پولی کشور به صورت عمده محکوم به تحمل ۲۰ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق، محرومیت دائم از خدمات دولتی و پرداخت جزای نقدی به مبلغ ۶۴۰ هزار یورو و بیش از ۶ میلیارد ریال که به طریق نامشروع تحصیل نموده است؛ یاسر ضیایی شیرکلاهی قائم مقام وقت بانک سرمایه محکوم است به ۱۵ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت از خدمات دولتی و ضبط ۵۲ میلیارد ریال وجوه حاصله بر خلاف قانون.

توقیف ۳۴ کشتی صید ترال

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سؤالی درباره صید ترال، گفت: به لحاظ تضییع حقوق صیادان بومی و تخریب زیست محیطی آبزیان دادستان به عنوان مدعی العموم به موضوع صید ترال ورود می‌کند. دادستان مرکز استان هرمزگان ۳۴ کشتی که صید ترال انجام می‌دادند را توقیف و برای آن‌ها پرونده تشکیل شده است. بعضا گفته شده است که این افراد مجوز دارند، اما اکثرا فاقد مجوز هستند، آن افرادی هم که مجوز داشتند یا در منطقه غیر مجاز بودند یا از ابزار غیر قانونی استفاده می‌کردند.

آخرین وضعیت دانشجویان دستگیر شده

اسماعیلی در پاسخ به سؤالی در مورد دانشجویانی که به تازگی دستگیر شدند،  اظهار کرد: در بازداشت افراد به حرفه و شغل آنها توجه نداریم و به اتهامات و اعمال آنها نگاه می‌کنیم، این افراد به گروه‌های ضد انقلاب وصل شدند و با گروهک تروریستی منافقین ارتباط داشتند و به دنبال اقدامات خرابکارانه در کشور بودند و اقدامات ایذایی انجام دادند و نتوانستند اقدام خاصی انجام دهند، خانواده یکی از دانشجویان هم از اعضای منافقین بودند و قصد داشتند در شرایط کرونایی کشور با اقدامات خرابکارانه غائله‌ای درست کنند، اما با اقدامات سربازان گمنام امام زمان(عج) این دو فرد شناسایی و بازداشت شدند.

پرونده نمایندگان مجلس مرتبط با خودرو

سخنگوی دستگاه قضا در ادامه به پرونده برخی نمایندگان مجلس اشاره کرد و افزود: تعدادی از نمایندگان مجلس در ارتباط با شرکت‌های خودروسازی دارای پرونده هستند. هفته گذشته نقص‌های دادگاه برطرف شد و الان پرونده در اختیار رئیس دادگاه است و رای این پرونده در روزهای آینده صادر خواهد شد؛ در ارتباط با برخی دیگر از نمایندگان هم آرائی صادر شده است.

اسماعیلی تصریح کرد: یکی از سیاست‌های ما این است که پرونده مربوط به افراد و مقامات در زمان مسئولیت مورد بررسی قرار بگیرد؛ پرونده دو نماینده مجلس که در مورد خودروسازان به دادگاه رفته بودند، دچار نقص بود، به داسرا رفت و رفع نقص شد و به زودی رای آن صادر می‌شود.

آخرین وضعیت سکه ثامن و طلای شادی

سخنگوی قوه قضائیه در مورد سکه ثامن و طلای شادی هم گفت: دادگاه تجدید نظر تا پایان این ماه رای خود را صادر می‌کند و با صدور این آرا تکلیف ۱۰ هزار نفر مشخص می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • AU ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    0 0
    چندتا کارمند بانک رو آوردن و به اسم احیای حق معلمین، براشون احکام ظالمانه ی سنگین بریدن. اونایی که پولها رو دزدیدن خانواده ی قاضی القضات هاشمی شاهرودی هستن. اونا رو محاکمه کنید برای احیای حقوق معلمین.