جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ شیخ یاسین تعرض های روزانه رژیم صهیونیستی به حریم هوایی لبنان و نقض حاکمیت آن در مرزهای جنوبی را محکوم کرد و گفت: تنها گزینه بازدارنده دشمن تمسک به گزینه سه گانه ارتش، مقاومت و ملت و حفظ آن است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان در پیام روز جمعه خود ضمن انتقاد از وضعیت اقتصادی این کشور، خواستار اجرای طرح اقتصادی که اخیراً از سوی دولت به تصویب رسیده شدند.

سید فضل الله: اقدامات رژیم صهیونیستی در نقض حریم هوایی لبنان خطرناک است

حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در پیام روز جمعه خود گفت: کاهش ابتلای به ویروس کرونا به معنی پایان این ویروس نیست، بلکه باید اقدامات پیشگیرانه استمرار داشته باشد و در آن کوتاهی نشود تا منجر به بازگشت فاجعه نگردد. دولت باید به تدابیر شدیدی که در این راه اتخاذ کرده ادامه دهد.

وی با بیان اینکه مردم دیگر تحمل بار افزایش بحران معیشتی و افزایش قیمت کالاها را ندارند و این مسئله روی وضعیت امنیت و استقرار کشور و افزایش خشونت تأثیر دارد، افزود: دولت باید به بحران معیشتی اولویت بدهد و برای کنترل قیمت دلار در بازار سیاه و نظارت شدید بر قیمت کالاها و مواد غذایی اقدام کند.

سید فضل الله در بخش دیگر سخنان خود اشاره کرد: اقدام دشمن صهیونیستی در نقض مرز هوایی لبنان برای انجام حملات هوایی علیه سوریه و استمرار پروازهای هوایی اسرائیل به صورت روزانه، خطرناک است.

وی هشدار داد: این اقدامات رژیم صهیونیستی تلاشی برای فراهم آوردن امکانات و زمینه سازی برای موفقیت در هرگونه حمله پیش رو است و این مسئله مستلزم محکومیت سیاسی و دیپلماتیک همه این اقدامات اسرائیلی است و باید تدابیر احتیاطی برای مقابله با آن اتخاذ شود.

امام جمعه بیروت ابراز امیدواری کرد دولت عراق که توانست رأی اعتماد مجلس نمایندگان را بگیرد، در کاهش تنش سیاسی داخلی و تقویت وحدت ملّی عراق و یکپارچه کردن تمامی قدرت های سیاسی برای مقابله با داعش که فعالیت خود را از سر گرفته وارد عمل شود.

وی با اشاره به اینکه داعش از تنش های سیاسی و امنیت داخلی و خارجی سوء استفاده می کند، از ملت عراق خواست برای مقابله با حملاتی که علیه این کشور انجام می گیرد، همبستگی و اتحاد داشته باشند.

سید فضل الله از فراخوان احمد الطیب شیخ الازهر و پاپ فرانسیس مبنی بر اینکه هر فرد بر اساس دین و اعتقادات خود برای رفع بلای بیماری کرونا نماز و دعا بخواند و روزه بگیرد، قدردانی کرد.

شیخ خطیب: مقاومت صداقت و کار آمدی خود را در شکست مکرر دشمن ثابت کرده است

شیخ علی خطیب نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در پیام خود گفت: ملت لبنان امروز با فرعون ها و سلاطینی مواجه هستند که سخت غرق فساد بوده و ملت این کشور را گرفتار بدبختی و خواری کردند و  نظام اقتصادی را از نظام تولیدی به یک نظام رانتی تبدیل نمودند و ملت لبنان از هم گسسته شدند و حتی در مورد بدیهیات کشور خود توافق ندارند. آن ها کاری کردند که لبنانی ها از همدیگر وحشت دارند و حتی از مقاومت که در برابر اسرائیل ایستاد و اراضی لبنان را آزاد کرد، می ترسند.

وی افزود: این مقاومت که صداقت و کار آمدی خود را بیرون راندن دشمن و شکست مکرر آن ثابت کرده است، همچنان علیه آن شبهه می افکنند و برخی از لبنانی ها را از آن می ترسانند که مقاومت به قدرتی در انحصار طایفه خاصّی تبدیل خواهد شد و بر حکومت مسلط شده و امتیازات و حقوق سایر لبنانی ها را غصب می کند.

شیخ خطیب در بخش دیگر سخنان خود اشاره کرد: همچنان می شنویم که برخی افراد روشنفکر که خود را در دین عالم دهر می دانند، دین را مسئول رنج های لبنانی ها قلمداد می کنند و خواهان حذف آن از زندگی و انحصار آن در مساجد هستند، اینان فرق گاو از گوسفند را نمی فهمند.

نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی تشکیل دولت جدید عراق را به ملت این کشور تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که مصطفی الکاظمی در تقویت همکاری میان عراقی ها و تحکیم وحدت ملّی و تحقق امنیت و استقرار موفق عمل کند.

وی از دستاورد های نظامی اخیر ارتش و گروه های حشد الشعبی در ریشه کن  کردن گروهک های تکفیری قدردانی کرد.

 شیخ یاسین: تنها گزینه بازدارنده دشمن، تمسک ملت لبنان به گزینه ارتش، مقاومت و ملت است

شیخ علی یاسین رئیس نشست علمای صور گفت: طرح اقتصادی که دولت به تصویب رسانده، در کاهش بحران ملت لبنان در این شرایط امیدوار کننده است.

وی از میشل عون رئیس جمهور لبنان، مجلس نمایندگان و دولت خواست برای اجرای جزئیات این طرح اقدام کنند و به سر و صدای عدّه ای وابسته و ضعیف گوش ندهند.

شیخ یاسین در بخش دیگر سخنان خود، تعرض های روزانه رژیم صهیونیستی به حریم هوایی لبنان و نقض حاکمیت آن در مرز های جنوبی را محکوم کرد و گفت: این اقدامات این روز ها در مرز های زمینی، هوایی و دریایی افزایش یافته است.

رئیس نشست علمای صور تنها گزینه بازدارنده دشمن را تمسک ملت لبنان به گزینه سه گانه ارتش، مقاومت و ملت و حفظ آن دانست.

شیخ یاسین تشکیل دولت جدید عراق را به ملت این کشور تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که این دولت مورد استقبال ملت عراق گرفته و از توصیه های مرجعیت و دیدگاه های حکیمانه آن استفاده کند و روابط خود را با کشور های عربی و اسلامی تقویت نماید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha