سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
صادق الحسینی عضو ارشد حشد الشعبی

حوزه/ صادق الحسینی عضو ارشد حشد الشعبی از آغاز عملیات پاکسازی عناصر داعش بواسطه هواپیماهای بی سرنشین در تپه های حمرین شمال استان دیالی خبر داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، صادق الحسینی عضو ارشد حشد الشعبی از آغاز عملیات پاکسازی عناصر داعش بواسطه هواپیماهای بی سرنشین در تپه های حمرین شمال استان دیالی خبر داد.

وی افزود: این عملیات حشد الشعبی در نوع خود یکی از بزرگترین عملیات است که در تپه های حمرین در ۵۸ کیلومتری شمال شرق بعقوبه از طریق هواپیما های بی سرنشین و برای شناسایی مقر یا مخفیگاه گروهک های تروریستی داعش انجام می گیرد.

الحسینی با بیان اینکه این عملیات مهم است و با توجه به وضعیت جغرافی این مناطق و صعب العبور بودن آن مثل منطقه حمرین که دارای تپه ها و دره های عمیق است، برای تعقیت عناصر داعش از پهباد استفاده می شود، گفت: داعش از این تپه ها و دره های عمیق برای مخفی شدن از رصد میدانی استفاده می کند.

عضو ارشد حشد الشعبی ادامه داد: حشد الشعبی امکانات زیادی در مدیریت پهباد ها و هدایت آن دارد و با توجه به رصد عالی پهباد ها واکنش خود را تغییر می دهد.

همچنان گروهک های تروریستی داعش در منطقه حمرین و تپه های آن فعال بوده و گاه گاهی حملات تروریستی انجام می دهند.

حشد الشعبی یک طرح امنیتی برای جلوگیری از تحرکات داعش در چهار استان تنظیم می کند

عدنان ابراهیم البصری معاون امور عملیات نظامی حشد الشعبی از آغاز یک طرح فراگیر امنیتی برای جلوگیری از تحرکات گروهک های تروریستی داعش در چهار استان خبر داد.

وی افزود: گروهک های تروریستی داعش در عملیات خود از ارعاب رسانه ای استفاده کرد، امّا در حملات اخیر آن خطرناک نبوده است.

البصری با بیان اینکه گروهک های تروریستی داعش نمی توانند، موقعیت های قدرتمند امنیتی را هدف قرار دهد، اشاره کرد: یک طرح فراگیر امنیتی با مشارکت نیرو های امنیتی و حشد الشعبی برای جلوگیری از گسترش نفوذ داعش در برخی از مناطق به ویژه استان های کرکوک، دیالی، صلاح الدین و نینوا در حال تنظیم است.

وی تصریح کرد: حشد الشعبی عملیات تهاجمی مستمری را انجام می دهد و هرگز اجازه نخواهد داد که دایره نفوذ خود را بیشتر کرده و شهروندان را تهدید کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha