پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شنیده شدن صدای اذان از مسجد پاریس، ندای بازگشایی تدریجی مسجد

حوزه/ مسجد پاریس، یکی از مهمترین مساجد در فرانسه، پس از تعطیلی به دلیل شیوع ویروس کرونا، به تدریج بازگشایی می شود و صدای اذان از بلندگوهای این مسجد به گوش رسید.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از  newsus، شنیده شدن صدای اذان از بلندگوهای مسجد پاریس که ندای آن در محله های اطراف طنین انداز شده، نشانی از بازگشایی تدریجی مسجد و بازگشت آن به حالت عادی است.

مسجد بزرگ پاریس یکی از نخستین مکان ها یا عبادتگاه هایی است که پس تعطیلی های ناشی از شیوع ویروس کرونا، مجددا بازگشایی می شود. این مسجد از ماه مارس تاکنون تعطیل بوده است.

این کار پس از آن آغاز شد که دولت اجازه داد خدمات مذهبی هفته گذشته از سر گرفته شود، اما اعلام شده که اقامه نماز در مساجد باید با حفظ قوانین رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی همراه باشد.

مسجد پاریس

مسجد بزرگ پاریس؛ مسجدی در شهر پاریس است که بعد از جنگ جهانی اول جهت قدردانی از مسلمانان که علیه آلمان‌ها جنگیده بودند بنا نهاده شد.

مسجد بزرگ پاریس که به مسجد پاریس مشهور است، دارای ۵ طبقه بوده و یکی از بزرگترین مساجد فرانسه می‌باشد.

این مسجد دارای نمازخانه بزرگ، یک باغ فضای باز، یک کتابخانه کوچک، یک فروشگاه هدیه به همراه یک کافه و رستوران است و  در کل این مسجد نقش مهمی در ارتقاء دین اسلام و مسلمانان در فرانسه دارد و قدیمی ترین مسجد در کلانشهر پاریس است.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha