جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دادافرین

حوزه/ کارشناس سیاسی در نشست بصیرتی و مجازی مدرسه علمیه معصومیه(س) یزد گفت: در نگاه جامعه به دین باید تحول ایجاد کرد؛ امام(ره) نگاه به دین را به سمت جامعه‌سازی و تمدن‌سازی تعریف کردند و مسائل مهم کشور را از طریق فقه بیان‌ کردند، لذا ما باید مهجوریت و غربت حوزه‌ها را با تحول از بین ببریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، حجت الاسلام مهدی دادآفرین، روز شنبه در سخنرانی گروه مجازی طلاب مدرسه علمیه معصومیه(س) یزد با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در سالگرد رحلت امام خمینی(ره)، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در خصوص مسئله‌ مهمی به نام تحول گرایی و تحول آفرینی سخن گفتند و امام(ره) تحول را به نظام‌سازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی تعریف کرده‌اند که این‌ها برخاسته از اندیشه‌ خدامحوری امام(ره) بود.

وی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های امام راحل «تحول» همراه با برنامه و سند چشم‌انداز بود که در نظریه سیاسی در قالب ولایت فقیه و حکومت اسلامی دیده می شود که چگونه و در اوایل قیام، اندیشه‌های استوار نظام سیاسی را بیان‌کردند که در قالب کتابی، با توجه به تجربه‌های بشری و قابل عمل نشان‌دادن و رسیدن به هدف تشکیل حکومت، سخن گفته‌اند.

سخنران این نشست بصیرتی بیان کرد: در این نظریه امام، مردم نیز حضور دارند و مدل مبارزه امام در کتاب حکومت اسلامی ابتدا نفی حکومت استبداد پهلوی، سپس اتکا به حضور مردم و سوم، جان مایه‌ دینی که رأس آن روحانیت هستند؛ به شمار می رود.

حجت الاسلام دادآفرین با تأکید بر این که انقلاب نیاز به تحول، پویش و تحرک دارد و نباید به عقب برگشت، ادامه داد: برای پایبندی انقلاب تحول نیاز است و حوادث دنیا تحول جدید در دنیا را نیز نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در نگاه جامعه به دین باید تحول ایجاد کرد؛ امام(ره) نگاه به دین را به سمت جامعه‌سازی و تمدن‌سازی تعریف کرد و مسائل مهم کشور را از طریق فقه بیان‌کرد، لذا ما باید مهجوریت و غربت حوزه‌ها را با تحول از بین ببریم.

این کارشناس سیاسی تأکید کرد: نیروهای جوان با یک تحول جدی، دین را که دارای پویش و حرکت در جامعه است با توجه به همه‌ ابعاد سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جامعه نشان دهند.

حجت الاسلام دادآفرین در بخش دیگری از سخنانش برخی ویژگی های امام خمینی(ره) از جمله خدامحوری، صلابت و مردم محوری را یادآور شد و افزود: خدامحوری امام باعث شد تا دیگران نیز راه و مسیر امام را تا حدی ادامه دهند و از خط اصیل امام پیروی کنند.

وی تصریح کرد: اندیشه خدامحوری امام(ره) فقط به یک کشور خلاصه نمی شود، بلکه نگاه به آینده و نگاه تمدن‌ساز دارد و ایشان را عزتمند و محبوب دل‌ها کرد.

سخنران این نشست ادامه داد: این وعده‌ خداست که فرمود «إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَٰنُ وُدًّا» آن‌هایی که ایمان دارند و عمل صالح انجام می‌دهند کسانی هستند که به زودی محبت‌شان را در دل‌های مردم قرار خواهد داد.

حجت الاسلام دادآفرین تصریح کرد: دومین پایه و اساس ویژگی اندیشه امام(ره) مسئله‌ صلابت محض است که هم از نظر روحی و هم جسمانی نترس بود؛ صلابت امام(ره) باعث می شد تا در برابر دشمنان محکم حرف خودشان را بزنند.

وی، سومین ویژگی امام را «مردم محوری» معرفی کرد و افزود: امام، جایگاه رهبری را به عنوان تکلیف بر عهده خود گرفت، و در این مسیر به مردم اتکا داشت.

حجت الاسلام دادآفرین خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در کنار خدامحوری و صلابت، مردم را به خودشان آورد و ۱۵خردادماه جرقه مهم وجود انقلاب و هدایت مردم به راه امام شکل گرفت چون مردم به امام خمینی(ره) اعتماد و اتکا کردند و امام هم برای آینده قیام، طرح و برنامه ریزی کرد.

انتهای پیام/1313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha