جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تفاهم نامه جدید دولت و جامعه اسلامی ایتالیا:  مشاوره معنوی به مسلمانان در زندان ها

حوزه/ در تفاهم نامه جدیدی که میان دولت و اتحادیه انجمن ها و سازمان های اسلامی ایتالیا به امضاء رسید، امامان جماعت از این پس می‌توانند به زندانیان مسلمان در زندان ها مشاوره معنوی برسانند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از عرب نیوز، در تفاهم نامه جدیدی که میان دولت ایتالیا و اتحادیه انجمن ها و سازمان های اسلامی ایتالیا به امضاء رسید، به امامان جماعت اجازه می‌دهد تا به زندانیان مسلمان بازداشت شده در زندان‌های ایتالیا مشاوره مذهبی و کمک معنوی برسانند.

 این تفاهم نامه به دنبال توافق نامه ای است که ماه گذشته بین نخست وزیر ایتالیا جوزپه کونته و نمایندگان جوامع اسلامی در ایتالیا در مورد بازگشایی مساجد و نمازخانه ها به عنوان بخشی از واکنش فاز ۲ کشور در رابطه به شیوع ویروس کرونا منعقد شده بود، به امضاء رسید.

توافق نامه ماه گذشته که میان نمایندگان مسلمان و مقامات رسمی دولت ایتالیا به امضاء رسید، به نوعی یک توافق نامه تاریخی محسوب می‌شد زیرا گامی در جهت به رسمیت شناخته شدن اسلام در ایتالیا بود.

 براساس اعلام وزارت دادگستری ایتالیا ، تقریباً ۱۰ هزار نفر  از  ۶۰ هزار زندانی که در زندان های ایتالیا محبوس شده اند خارجی هستند که بیشتر از کشورهای مراکش ، تونس و رومانی هستند. آخرین آمار رسمی نشان می دهد که ۷ هزار و ۲۰۰ زندانی مسلمان در زندان های ایتالیا هستند و ۹۷ امام جماعت و روحانی مسلمان در زندان ها به عنوان امام جماعت بوده و ۴۴ نفر نیز هنگام بازداشت به دین اسلام گرویده اند.

با این وجود ، در معدود زندان های ایتالیایی زندانیان مسلمان دارای فضاهای اختصاص یافته برای نماز هستند  و شرایط کنونی پاسخ گوی تقاضاهای آن ها نیست. در مقابل، در هر زندان یک نمازخانه کاتولیک رومی وجود دارد که خدمات مذهبی به طور مرتب توسط کشیشان ارائه شده و بیشتر هزینه آن توسط توسط دولت پرداخت می‌شود.

این تفاهم نامه توسط قاضی برناردو پترالیا ، رئیس اداره امور جزائی و یاسین لافرام اتحادیه انجمن ها و سازمان های اسلامی ایتالیا امضا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha