پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 904641
۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
مشکل مسلمانان ایتالیا برای خاکسپاری از دست رفتگان مسلمان  

حوزه/ امامان جماعت و رهبران جامعه اسلامی در ایتالیا خواستار اختصاص بخشی از گورستان‌های این کشور به مسلمانان برای تدفین و خاکسپاری عزیزان از دست رفته در اثر ویروس کرونا هستند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از الجزیره، جامعه اسلامی ایتالیا مانند سایر جوامع به دلیل همه گیری ویروس کرونا با خسارت‌های جانی شدیدی روبرو شده‌اند و تعداد زیادی از عزیزانشان را از دست دادند.

در این میان نبود فضای دفن برای اموات مسلمان، به یکی از مشکلات عدیده جامعه اسلامی در ایتالیا تبدیل شده است.

ائمه جماعت و رهبران جامعه مسلمانان خواستار گورستان های اسلامی بیشتر ، یا فضای اضافی در گورستان های موجود در این کشور هستند ، زیرا بسیاری از مردم وصیت کرده‌اند که در کشور خودشان ایتالیا دفن شوند.

عبدالله تچینا ، امام جماعت مسجد میلان سستو در این باره به خبرنگاران گفت: ما درد را تجربه کرده‌ایم (از بیماری کرونا)، اما وقتی که خانواده‌ها نمی‌توانند مکانی برای دفن مردگان‌شان پیدا کنند درد ما عمیق‌تر می‌شود؛ زیرا گورستان‌های شهر بخشی را به جامعه اسلامی اختصاص نداده‌اند.

حدود ۳۴ هزار نفر در ایتالیا و اکثرا در بخش صنعتی شمال این کشور جان خود را در ثر کرونا از دست داده‌اند و ماه‌ها است که سفرهای هوایی بین المللی در این کشور تقریبا متوقف شده‌اند.

در نتیجه ، تعدادی از مسلمانانی که هنگام شیوع بیماری در ایتالیا جان خود را از دست داده اند و خواهان دفن شدن در کشورهای مبدأ خود و یا خانواده‌هایشان بودند، پس از مرگ نیز به خواسته شان نمی‌رسند. همین امر سبب شده تقاضا برای خاکسپاری از دست رفتگان مسلمان در ایتالیا بالا برود و این کشور فاقد فضای کافی برای این تعداد مسلمان است.

مسلمانان ایتالیا حدود ۲.۶ میلیون نفر یا ۴.۳ درصد از جمعیت را تشکیل می دهند.

آمار رسمی درباره تعداد مسلمانان ، ایتالیایی ها یا اتباع خارجی ، که در هنگام شیوع این بیماری جان باختند ، در دسترس نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha