جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آسیب های اجتماعی

حوزه/ طرح اجتماع‌محور توسعه و پیشرفت در شهرک جمکران باهدف کاهش آسیب‌های اجتماعی با همکاری دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم و موسسه خاتم در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، از بهمن‌ماه سال گذشته، گروه جهادی خاتم وابسته به موسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی «خاتم» با حضور در منطقه محروم شهرک جمکران، فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی را باهدف محرومیت‌زدایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی آغاز کرد.

در ادامه با شروع ویروس کرونا، موسسه خاتم با کمک خیرین به توزیع مواد غذایی و بسته‌های بهداشتی در منطقه و میان محرومان پرداخت.

برگزاری جلسات با مسئولین مسجد مقدس جمکران و افراد سرشاخه و تأثیرگذار در شهرک جمکران باهدف هم‌افزایی و بررسی مشکلات معیشتی و فرهنگی منطقه از دیگر برنامه‌های گروه جهادی خاتم بود.

برگزاری کلاس‌های فرهنگی و دینی باهدف ارتقای دانش اجتماعی و مذهبی ساکنین منطقه شهرک جمکران و توزیع بروشورهای آموزشی و ترویجی از دیگر اهداف برنامه‌ها بوده است.

البته انجام کارهای فرهنگی نباید به‌صورت مقطعی و کوتاه‌مدت باشد، بلکه باید برنامه‌ریزی بلندمدت و پیوسته‌ای در جهت اثرگذاری فعالیت‌ها و اقدامات فرهنگی و اجتماعی صورت بپذیرد.

هم‌چنین جلسات ویژه بانوان و خانواده‌ها باهدف بررسی مشکلات ازدواج و جلوگیری از اختلافات زناشویی از دیگر محورهای برنامه‌های مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم بوده است.

هم‌چنین در این طرح از بهترین اساتید حوزه و دانشگاه در گروه‌های خواهران و برادران استفاده‌شده است.

متأسفانه یکی از مشکلات فرهنگی منطقه، عدم وجود کتابخانه در شهرک جمکران و هم‌چنین عدم فضای فرهنگی تفریحی مناسب برای جوانان است که باعث می‌شود تا جوانان نتوانند در فعالیت‌های فرهنگی مذهبی و اجتماعی حضور چشمگیری داشته باشند.

هم‌چنین عدم شهرسازی و امکانات معیشتی ازجمله مشکلات برق، خیابان‌کشی و ساختمان‌های مخروبه و عدم بهداشت محیطی ازجمله آسیب‌های دیگر این منطقه است که نیازمند توجه هرچه بیشتر مسئولان و متولیان امر می‌باشد بخصوص که مقام معظم رهبری نیز همواره بر فقرزدایی از جوار بقاع متبرکه تأکیددارند و حال‌آنکه این شهرک در پانصد متری مسجد مقدس جمکران قرارگرفته است که اهمیت رسیدگی به مشکلات این منطقه را دوچندان می‌نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha