پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 904769
۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲
مزار شیخان

حوزه/ رئیس و مسئولان اوقاف ناحیه یک شهرستان قم ضمن بازدید از مزار مقدس شیخان، اقدامات فرهنگی و عمرانی در این بقعه را مورد ارزیابی قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سید سجاد موسوی قیداری رئیس اوقاف ناحیه یک شهرستان قم با همراهی حجت‌الاسلام سالاری مسئول فرهنگی این اداره، سلطان‌زاده مسئول واحد فنی و عمرانی و جمعی دیگر از مدیران این اداره، با حضور در مزار مقدس شیخان، ضمن زیارت قبور علما، شهدا و صلحای مدفون در این مکان، از روند اقدامات فرهنگی و عمرانی بازدید کردند.

در جریان این بازدید و طی جلسه‌ای با مسئولان ذیربط، امکان اجرای اقدامات فرهنگی و عمرانی بیشتر و گسترده‌تر هم مورد بررسی قرار گرفت.

گفتنی است: مزار مقدس شیخان از جمله مزارات مهم استان قم و ایران به شمار می‌رود و بخشی از قبرستان بزرگ بابلان است که در گذشته در قم و نزدیکی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) وجود داشته است.

مدفن برخی از اصحاب ائمه اطهار(ع)، علما و مراجع تقلید همچون میرزای قمی، میرزا محمد کبیر، حاج شیخ عباسعلی شاهرودی و میرزا جواد ملکی تبریزی و همچنین دانشمندان و چهره‌های به نام ملی مانند دکتر محمد قریب، هفت تن از شهدای حادثه تروریستی ۷ تیر ۱۳۶۰ و ده‌ها تن از شهدای جنگ تحمیلی در این آرامستان قرار دارد.

مزار شیخان به دلیل قرارگیری در مجاورت حرم حضرت معصومه(س)، سالانه میزبان میلیون‌ها نفر از زائرانی است که به شهر قم سفر می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha