پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کتابخانه

حوزه/ در ارتباط ویدئوکنفرانسی معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور با مسئولان حوزه لرستان بر ضرورت تقویت انگیزه های پژوهشی طلاب و به روز رسانی منابع کتابخانه ای مدارس تأکید شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین میرمعزی امروز در ارتباط ویدئو کنفرانسی با مدیر و معاونان مدیریت حوزه علمیه استان لرستان با بیان اینکه باید تمام تلاش خود را برای ارتقا فرهنگ پژوهش در حوزه های علمیه بکار بگیریم، گفت: پژوهش در حوزه های علمیه از جایگاه ویژه ای برخوردار است و باید اساتید انگیزه فعالیت های تحقیقی پژوهشی را در بین طلاب گسترش دهند .

وی با تاکید بر لزوم شناسایی طلاب و مبلغان پژوهشگر و حمایت از تحقیقات کاربردی، خاطرنشان کرد: برگزاری دورهای تخصصی پژوهشی در طول سال برای طلاب محقق و پژوهشگر در راستای خلق آثار فاخر حوزوی ضروری است، لذا مدیریت های استانی حوزه برای برگزاری این دوره ها برنامه ریزی و اقدام کنند.

معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور با اشاره به اینکه خوشبختانه در سال های اخیر روند فعالیت های پژوهشی حوزه علمیه لرستان مطلوب بوده است، اظهار کرد: طلاب پژوهشگر و محقق استان لرستان با وجود مشکلات مالی خوش درخشیده و آثار خوبی را از خود به جای گذاشته اند.

عبداللهی: منابع کتابخانه ای مدارس به روز رسانی شوند

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین احد عبداللهی، مدیر حوزه علمیه استان لرستان نیز با اشاره به اهمیت و جایگاه تحقیق و پژوهش در حوزه، گفت: تحقیق و پژوهش زیربنای علوم حوزه است و معاونان و اساتید پژوهش باید در راستای فرهنگ سازی تحقیق و پژوهش در بین طلاب گام بردارند.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با تاکید بر نیازسنجی پژوهشی، افزود: مباحث پژوهشی در استان باید اولویت بندی شود و در این خصوص برنامه ریزی های منسجم و هدفمند صورت می گیرد.

وی، ارتقاء سطح علمی پژوهشی اساتید را از دیگر نیازهای حوزه علمیه استان لرستان برشمرد و خاطرنشان کرد: برگزاری دوره های تخصصی زیر نظر اساتید مجرب پژوهشگر حوزه ضروری است که امید می رود در این خصوص حمایت های لازم صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی، ارتقاء تجهیزات کتابخانه ای مدارس علمیه لرستان را از دیگر نیازهای پژوهشی حوزه علمیه لرستان برشمرد و یادآور شد: تجهیزات کتابخانه ای مدارس علمیه لرستان نیاز است بروز رسانی شود تا طلاب و اساتید پژوهشگر به این منابع دسترسی داشته باشند.

پنام: استقبال طلاب لرستانی از جشنواره علامه حلی

حجت الاسلام کامران پنام، معاون پژوهش حوزه علمیه لرستان و دبیر چهارمین جشنواره استانی علامه حلی(ره) هم با ارائه گزارشی از روند فعالیت های پژوهشی حوزه استان، گفت: خوشبختانه خواهران و برادران طلبه استقبال خوبی از جشنواره علامه حلی داشته اند، به گونه ای که امسال ارسال مقالات طلاب پژوهشگر به دبیرخانه این جشنواره نسبت به سال های گذشته بیشتر شده است.

وی در پایان گفت: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره علامه حلی تا پایان خردادماه است و احتمالا تمدید خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha