پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
طلاب نجف

حوزه/ جمعی از اساتید، فضلا و طلاب حوزه نجف در بیانیه ای، در واکنش به مذاکرات واشنگتن_بغداد هشدار دادند که مسئله خروج آمریکا از عراق، خواسته ملت و حکومت عراق بوده و به هیچ عنوان قابل مذاکره نیست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه جمعی از اساتید، فضلا و طلاب حوزه نجف در بیانیه ای، در واکنش به مذاکرات واشنگتن_بغداد هشدار دادند که مسئله خروج آمریکا از عراق، خواسته ملت و حکومت عراق بوده و به هیچ عنوان قابل مذاکره نیست.

در این بیانیه آمده است:

در این روزها مذاکراتی میان عراق و آمریکا در مورد مسائل امنیتی و اقتصادی و نظامی و غیره در جریان است و شاید مهم ترین این مسائل همان خروج نیروهای بیگانه از عراق باشد.

پوشیده نیست که مسئولان رسمی مانند پارلمان و کابینه دولت سابق و فعالان اجتماعی مانند مرجعیت اعلا و گروه های مختلف مردمی موضع خود را در مورد ضرورت اخراج کامل و نهایی نیروهای بیگانه به ویژه آمریکا به طور صریح اعلام کرده اند زیرا از سویی نیازی به حضور آنها نیست و از سوی دیگر آنها در فتنه های عراق و حمله به مراکز امنیتی و ارتکاب عملیات های ترور و کشتار به صورت علنی دست دارند که اینها موجب نقض حاکمیت عراق و ایجاد نا امنی شده است.

ما به عنوان بخش گسترده ای از اساتید و فضلا و طلاب حوزه علمیه نجف اشرف نظر صریح خود را اعلام می کنیم که هیچ گفتگویی درباره اصل خروج نیروهای بیگانه از عراق پذیرفته نیست، زیرا عراق پیش از این برای خروج آنها تصمیم گرفته است.

بله می توان درباره کیفیت خروج این نیروها از عراق و تعیین جدول زمانبندی برای این کار با آنها به صورت صریح و شفاف گفتگو کرد و ما در مورد تلاش برای سهل انگاری و به تاخیر انداختن این امر یا تاثیرپذیری از فشارها و وعده ها هشدار می دهیم.

امضا کنندگان این بیانیه تاکید کردند که سخن ما را به دولت کنونی و کمیته مذاکره کننده  برسانید تا فراموش نکنند که مسئولیتی بزرگ و امانتی سنگین بر دوش آنها قرار دارد که باید حق این امانت و مسئولیت را ادا کنند زیرا در غیر این صورت مردم عراق هیچ خیانتی را نخواهند بخشید.

ما می دانیم که طرف آمریکایی از راه های مختلف تلاش می کند تصمیم عراق برای اخراج آنها از خاک خود را درو بزند که این مذاکرات نیز یکی از این تلاش های آمریکا است و ما به همه تذکر می دهیم که تصمیم نهایی به دست مردم و نخبگان آکاه است.

اسامی برخی امضاکنندگان بیانیه:

آیت الله السید علی أکبر الحائری

السید ابو عقیل الموسوی

السید ابو ایثار الموسوی

الشیخ غالب الناصری

الشیخ حیدر العریضی

الشیخ حیدر الخیکانی

الشیخ إبراهیم البغدادی

الشیخ کاظم العبادی الناصری

الشیخ عارف الأسدی

الشیخ حسن الأسدی

الشیخ عقیل الشبکی الموصلی

الشیخ عبد الأمیر الساعدی

الشیخ عمار الجابری

الشیخ حیدر السودانی

الشیخ غانم الجبوری

 الشیخ حیدر البلداوی

الشیخ مؤید الساعدی

الشیخ مالک العُقیلی

السید علی الحسینی

الشیخ میثم صفائی

الشیخ تحسین السراج

الشیخ عباس الکرعاوی

الشیخ ابومحمد التمیمی

الشیخ علی العابدی

الشیخ سمیر الزبیدی

الشیخ علاء البغدادی

السید عباس عودة الحسنی

الشیخ عصام العقابی

الشیخ محمود الساعدی

الشیخ مصطفی الشموسی

السید حسین الجزائری الموسوی

الشیخ عباس الساعدی

الشیخ أحمد الشمرتی

الشیخ مازن المطوری

الشیخ أحمد عبد الحسین

الشیخ مالک الحمدانی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha