سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تغسیل اموات کرونایی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران فارس گفت: طلاب جهادی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، شأن اموات مسلمان را حفظ کردند و با رعایت مسائل بهداشتی و شرعی تمام مراحل تدفین و تغسیل اموات کرونایی را انجام دادند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی، ظهر امروز در جلسه تجلیل از طلاب خواهر تغسیل دهنده اموات کرونایی که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) شیراز برگزار شد، اظهار داشت: امیدواریم بزرگداشت چنین برنامه هایی موجبات تقویت ارزش ها و آرمان هایی که خاستگاه آن قرآن و اهل بیت(ع) است، قرار گیرد.

وی در ادامه یکی از مظاهر جمال انسانیت را ایثار دانست و اضافه کرد: واژه ایثار و فرهنگ آن که به معنای اولویت و تقدم دیگران بر خود است، خوشبختانه در ساحت معارف اسلامی جایگاه رفیعی دارد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس با بیان اینکه در آیات و روایت پیرامون ایثار تاکید بسیاری شده است، عنوان کرد: در پنج جای قرآن سخن از ایثار به میان آمده است، که نمونه بارز آن آیه ۸ سوره انسان است، همچنین ترور پیامبر(ص) توسط قریش و خوابیدن حضرت علی(ع) به جای حضرت از دیگر نمونه های آن است.

وی شیوع بیماری کرونا را نوعی بلا دانست و مطرح کرد: مدیریت نور کشتی انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری و تمکین و پیروی امت ایشان، تهدیدی را که می توانست یک جامعه را تحت الشعاع خود قرار دهد را به یک فرصت تبدیل کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمودی افزود: جامعه ای هستیم از سوی عموم جامعه بین الملل در تحریم به سر می برد در فضای شیوع بیماری قرار گرفت ولی فضایی از ایثار و از از خودگذشتگی را شاهد بودیم و هنوز نیز هستیم، علی‌رغم محدودیت هایی که ایجاد شد و مشکلات اقتصادی که وجود داشته آن چیزی که وجود داشت در سفره همه قرار گرفت.

وی ضمن قدردانی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز و بخش سلامت استان به دلیل انجام رسالت خود در دوره شیوع بیماری کرونا، یادآورد شد: علاوه بر این با تدبیر نماینده ولی فقیه در فارس، ستادی تشکیل شد و ۶ کارگروه در ذیل آن شکل گرفت که یکی از آن ها کارگروه روحانیت و حوزه بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران فارس به نخستین وظیفه کارگروه روحانیت و حوزه اشاره کرد و بیان داشت: تغسیل و تدفین اموات کرونایی از جمله وظایف مهم این کارگروه بود که توسط طلاب ایثارگر و جهادگر انجام شد.

وی گفت: در اوایل شیوع کرونا که برنامه ای برای تغسیل اموات کرونایی نبود تدفین و تیمم به گونه ای بود که به صورت دست و پاشکسته انجام می شد حتی آن افرادی که وظیفه تدفین و تغسیل را با دریافت مزد برعهده داشتند، به دلیل ترسی که وجود آنان را فرا گرفته بود حاضر به این کار نشدند، اما طلاب جهادی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری شأن اموات مسلمان را حفظ کردند و با رعایت مسائل بهداشتی و شرعی تمام مراحل تدفین و تغسیل را انجام دادند.

حجت الاسلام والمسلمین محمودی در پایان ابراز کرد: فتوت و مروت خواهران طلبه جهادی در این عرصه شاخص این عمل واقع شد و بغض اجتماعی را برطرف کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha