جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام سید مرتضی حسینی

حوزه/ کارشناس مسائل فرهنگی با بیان این‌که فرهنگ از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، گفت: فرهنگ اساس و پایه اقتصاد است یعنی اگر فرهنگ اصلاح شود بخش عظیمی از معضلات اقتصادی نیز حل می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مرتضی حسینی  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به مجلس یازدهم و اولویت قرار دادن فرهنگ در این پیام اظهار داشت: رهبر انقلاب به‌خوبی در این پیام به اولویت مجلس یازدهم اشاره‌ کرده و فرمودند که فرهنگ باید در اولویت قرار گیرد چون پایه و اساس بسیار از مسائل فرهنگ است.

وی ادامه داد: فرهنگ اساس و پایه اقتصاد است یعنی اگر فرهنگ اصلاح شود بخش عظیمی از معضلات اقتصادی نیز حل می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی بیان داشت: بسیاری از دزدی‌ها و غارت‌هایی که از بیت‌المال صورت می‌گیرد ناشی از فقر فرهنگ دینی و نداشتن اعتقاد به خداوند است.

وی اصلاح فرهنگ را زمینه‌ساز حل مسائل اقتصادی برشمرد و گفت: در این زمینه کم‌کاری‌های زیادی داریم که باید گام‌به‌گام و با برنامه‌ریزی آن‌ها را حل کنیم.

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: حتی در این مجلس انقلابی نیز کمیسیون فرهنگی مورد مظلومیت قرار گرفت و برخلاف سایر کمیسیون‌ها که نمایندگان صف‌کشیده بودند در این کمیسیون نمایندگان اندکی اعلام آمادگی کردند و درنهایت به‌سختی کمیسیون به حدنصاب رسید.

وی ادامه داد: برخلاف تصور برای موفقیت در اقتصاد باید بر روی فرهنگ سرمایه‌گذاری کنیم در غیر این صورت اقتصاد درست نمی‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی بابیان این‌که فرهنگ دینی جلوی خطاها را می‌گیرد، تصریح کرد: فرهنگ دینی موجب می‌شود بینش دینی افراد افزایش پیدا کند و در این صورت دزدی‌ها و غارت‌ها کم‌تر می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha