پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
آیت الله موسوی اصفهانی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که انقلاب اسلامی، یک انقلاب فرهنگی است، گفت: انقلاب فرهنگی زیربنای مکتب و اسلام است که باید در جامعه اسلامی تقویت شود.

آیت‌الله سید مصطفی موسوی اصفهانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این‌که فرهنگ و اقتصاد که رهبر انقلاب در پیام خود به مجلس یازدهم آن را بیان کردند، امروز نیازمند توجه جدی است، اظهار داشت: مجلس باید در این زمینه پیشگام باشد چراکه انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی است همان‌طوری که بعثت و رسالت پیامبر نیز برای اصلاح فرهنگ انسان‌ها بود.

وی بابیان این‌که جمهوری اسلامی ایران باید در این زمینه الگو باشد، ابراز داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که ادامه‌دهنده حکومت ائمه و اهل‌بیت (ع) است باید به دنبال ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه باشد که بهترین دلیل برای این مطلب نیز قرآن کریم و روایت ائمه اطهار (ع) است.

آیت‌الله موسوی اصفهانی تأکید کرد: انقلاب فرهنگی زیربنای مکتب و اسلام است و اگر مکتب اسلام زیربنایش محکم و استوار شود قطعاً شاهد رشد و تعالی جامعه در همه زمینه‌ها خواهیم بود.

مدیر حوزه علمیه همدان ابراز داشت: ما باید فرهنگ ناب اسلام را در برابر فرهنگ غرب تقویت کنیم و مجلس و دولت باید در این زمینه کوشا باشند.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: مسئولان نیز در گام نخست باید خود با ایمان کامل به فرهنگ اسلامی آن را در جامعه تبلیغ و پیاده‌سازی کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha