جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سبحانی نیا

حوزه/  مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: از مسئولین آموزش و پرورش بسیار گلایه مند هستیم که چرا امروز حوزه های علمیه حضور پررنگی در این نهاد مهم و حیاتی ندارد و این امر باعث شده که دانش آموزان در اعتقادات و باورهای دینی دچار ضعف شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی نیا بعد از ظهر امروز در جلسه کمیته همکاری آموزش و پرورش و حوزه علمیه قزوین که در سالن اجتماعات مسجدالنبی (ص)، گفت: در عرصه همکاری بین این دو نهاد اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است، ولی هنوز به نقطه مطلوب نرسیده ایم و فاصله داریم.

وی افزود: در برخی از موضوعات باید مطالعات بیشتری صورت گیرد و گلایه ای که امروز در این جلسه مطرح است این که باید ببینیم  چقدر از صحبت هایی  جلسه گذشته به مرحله اجرایی در آمده و ارائه گزارش در این جلسه بسیار مهم است.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش باید خروجی داشته باشد و جامعه نمود عینی آن را مشاهده کند.

وی ادامه داد: بهره گیری از قابلیت های حوزه علمیه در امر پژوهشی، توسعه فعالیت های تربیتی، تبلیغی و تعمیق باورها و همچنین مشارکت در تربیت و توانمند سازی منابع انسانی بسیار مهم است.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا خاطر نشان کرد: درسال ۱۳۷۹ ستاد همکاری های تشکیل شد و در حال حاضر حدود بیست سال از تصویب طرح همکاری بین این دو نهاد می گذارد، ولی هنوز نتوانسته ایم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم که این اصلا زیبنده نیست.

وی ادامه داد: آنچه که امروز باید بیش از پیش در بدنه آموزش و پرورش صورت گیرد تقویت در بخش تهذیب و تربیت است که موفقیت قابل توجهی در حال حاضر صورت نگرفته است.

مدیر حوزه علمیه قزوین اظهارکرد: در تربیت نیروی انسانی نباید اهمال شود. متأسفانه در این بخش هم سهل انگاری شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا بیان کرد: از مسئولین آموزش و پرورش بسیار گلایه مند هستیم که چرا امروز حوزه های علمیه حضور پررنگی در این نهاد مهم و حیاتی ندارد و این امر باعث شده که دانش آموزان در اعتقادات و باورهای دینی دچار ضعف شوند.

وی اذعان داشت: حوزه علمیه قزوین آمادگی دارد که در بدنه آموزش و پرورش حضور جدی پیدا داشته باشد و فعالیت های خوب و تأثیرگذاری از نظر تربیتی و تهذیبی انجام دهد.

مدیر حوزه علمیه قزوین بیان کرد: امروز پیوند بین حوزه های علمیه و آموزش و پرورش مستحکم است و چه خوب است که بتوانیم با همیاری و هفکری بیشتر در صدد اجرایی کردن مصوبات باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا عنوان کرد: آموزش و پرورش و حوزه علمیه دو نهاد عائله مند هستند و به تنهایی نمی توانند برخی از طرح ها را که بار مالی دارد را اجرا کنند.

وی به اهمیت پذیرش طلبه در حوزه های علمیه اشاره و بیان کرد: امروز باید طلاب علوم دینی بیشتری جذب حوزه شوند تا در آینده وارد این نهاد مهم شده و در رسیدن به اهداف نظام تأثیرگزار باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha