چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش

حوزه/ وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به بحث شیوع ویروس کرونا در مناطق پرجمعیت، کلاس‌ها و حضور دانش آموزان در سال تحصیلی جدید به صورت زوج و فرد تقسیم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، محسن حاجی میرزایی در گفت و گویی اظهار داشت: حدود ۴۰ درصد مدارس ما در مناطق کم جمعیت روستایی و یا مناطق کم جمعیت شهری است که با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی می‌توانیم تعداد دانش آموزان را در هرکلاس در نظر بگیریم و مدرسه‌ها کاملا باز باشد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: اما در مناطقی که تعداد دانش آموزان کلاس زیاد است رعایت دستوارت بهداشتی مستلزم تقسیم دانش آموزان است، بنابراین زمان آموزش را به دو تا سه روز تقسیم کردیم که سه روز را به صورت حضوری و سه روز به صورت غیرحضوری دانش آموزان آموزش ببینند چنانچه می‌توان گفت براساس این نوع آموزش اجرای زوج و فرد کلاس‌ها را و دانش آموزان را داریم البته درخصوص جزییات این طرح همچنان درحال بررسی هستیم و هفته آینده به همه مدارس سراسر کشور این طرح ابلاغ می‌شود و متناسب با آن تصمیم گیری‌ها انجام می‌شود.

حاجی میرزایی با بیان اینکه در سال تحصیلی آتی ممکن است برخی از مدارس در وضعیت سفید، زرد و یا قرمز قرار داشته باشند، گفت: به همین دلیل تعطیلی روز پنج شنبه با هماهنگی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا لغو شد تا بتوانیم ۶ روز تحصیلی را در هفته داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: کیفیت تقسیم ساعات نیز با برنامه ریزی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی مورد بررسی قرار گرفته است و دروسی که الزاما باید حضوری آموزش داده شود و دروسی که ترجیحا باید آموزش داده شوند، نیز مشخص شده است.

وی گفت: البته دروسی هم که می‌توانیم به صورت غیرحضوری آموزش داده شود نیز مشخص شده است که چنانچه برای مثال اگر چهار ساعت برای درس فیزیک درنظر گرفته شده باشد ممکن است دو ساعت به صورت حضوری و دو ساعت به صورت غیرحضوری و یا سه ساعت به صورت حضوری و یک ساعت به صورت غیرحضوری درنظر گرفته شود که متناسب با دروس مختلف میزان ساعات حضوری و یا غیرحضوری تغییر کند.

حاجی میرزایی درخصوص ساعات کار معلمان گفت: ساعات کار معلمان را بهم نمی‌زنیم یعنی ممکن است برخی از محتواها در ارتقای پایه‌های بعدی دخالت نداشته باشد، اما ممکن است محتوا را کاهش دهیم.

منبع: صدا و سیما

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha