پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
رزم حسینی کرمان

حوزه/ استاندار خراسان رضوی گفت: حوزه های علمیه با طلوع انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی، می توانند نقش مهمی در دین، اجتماع، سیاست و اقتصاد ایفا کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، علیرضا رزم حسینی در دیداری که با دبیر شورای عالی و مدیر حوزه علمیه خراسان در محل مرکز مدیریت این حوزه داشت، گفت: این حوزه پیشینه ای دارد که محل پرورش بزرگانی در عالم فقه و فقاهت و سیاست بوده است و یکی از افتخارات بزرگ ایران می باشد.

وی افزود: حوزه های علمیه و به ویژه حوزه علمیه خراسان با طلوع انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی، می توانند نقش مهمی در دین، اجتماع، سیاست و اقتصاد ایفا کنند و استقلال این حوزه در تصمیم گیری و تصمیم سازی، نقطه بسیار درخشانی است که می تواند در جهت این اهداف کمک کند و این کار صورت بگیرد.

رزم حسینی به مسائل مختلف در زمینه امور عمرانی، معیشتی و مالی در حوزه علمیه اشاره کرد و مساعدت در حد توان در این زمینه را مورد تاکید قرار داد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به مسئله مسکن طلاب، اظهار کرد: آنان مانند سایر مردم در زمینه تامین مسکن دچار مشکل هستند و از آنجا که تعدادی واحد مسکن‌ مهر داریم که متقاضی ندارد، این امکان هست که با مکانیزمی به طلاب و روحانیون مستأجر واگذار شود و یا در طرح اقدام ملی مسکن جدید هم این افراد مراجعه کنند.

وی احداث مدرسه علمیه جدید را از دیگر کارهایی دانست که در صورت ارائه درخواست، پیگیری لازم انجام می گردد تا مکانی در شان حوزه علمیه ساخته شود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به استقلال مالی حوزه های علمیه در طول تاریخ که در حریت و آزادگی بی بدیل بوده و عالمان بزرگ در مبارزات خود با توجه به همین نکته فعالیت می کردند، ابراز کرد: بخشی از این امور از محل موقوفات و خیرین و متمکنین بوده و هست که به نظر می رسد می تواند در این زمینه فرهنگ سازی شود و تعدادی از خیرین با حوزه علمیه همکاری کنند. این امر به پیگیری نیاز دارد و استانداری نیز نسبت به حداکثر همکاری دستور می دهد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha