شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام محمد مهدی آرمند امام جمعه بیستون

حوزه/ امام جمعه بیستون گفت: وجود پربرکت امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) در ایران، موجب پرورش فکری مبارزان و دانش آموختگان از جمله بنیانگذار نظام اسلامی شد که زمینه ساز سقوط رژیم پهلوی و پیروزی انقلاب اسلامی شدند.

حجت الاسلام محمدمهدی آرمند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، ضمن گرامیداشت میلاد باسعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر، اظهار داشت: کریمه اهل بیت(س) بانویی است که با اشاره امام زمان خویش به ایران هجرت کرد و مشروعیت حکومت غاصبانه بنی العباس را زیر سؤال برد.

امام جمعه بیستون با بیان این که بانوی ایران زمین با هجرت سیاسی خود زمینه مهاجرت های پیاپی سادات و علویان را فراهم کرد، افزود: در عین حالیکه هجرت حضرت معصومه(س) به ایران در مرحله نخست، ظاهراً برای تجدید دیدار با برادر بود، لکن در حقیقت انتخاب مسیر حرکت از مناطق شیعه نشین، نوعی بصیرت افزایی در جامعه تشیع بود.

حجت الاسلام آرمند بیان کرد: گرچه برکات وجودی بانوی ایران زمین قابل شمارش نیست، اما تمام علما و فقهای حوزه مقدسه قم توفیقات معنوی و علمی خود را مرهون او می دانند.

امام جمعه بیستون گفت: وجود پربرکت امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س)، موجب پرورش فکری مبارزان و دانش آموختگان از جمله بنیانگذار نظام اسلامی شد که زمینه ساز سقوط رژیم پهلوی و پیروزی انقلاب اسلامی شدند.

حجت الاسلام آرمند گفت: حضرت معصومه(ع) برغم داشتن بیماری، اما اصرار بر اسکان در قم داشتند که این هجرت در نوع خود یک حرکت سیاسی علیه حاکمان طاغوتی وقت بود.

امام جمعه بیستون با اشاره به این نکته که آن حضرت در میان دختران زمان خود، دختری آگاه و روشن ضمیر نسبت به مسائل روز سیاسی بود، خاطرنشان کرد: می توان همان تعبیری که در خصوص حضرت زینب(س) و حادثۀ عظیم عاشورا به کار رفته، برای حضرت معصومه(س) و هجرت اجباری امام رضا(ع) به سرزمین خراسان به کار برد.

وی در پایان گفت: حضور زنان و دختران باحیا در راهپیمایی های اوایل انقلاب، دفاع مقدس، میدان های ورزشی، المپیادهای علمی، نمایندگی مجلس و تمامی صحنه های دفاع از نظام اسلامی از جمله صبوری همسران شهدا، حاکی از معرفت دینی و بصیرتی مکتب بانوی ایران زمین دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha