جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
جلسه شورای اداری و اخلاقی حوزه علمیه خواهران یزد

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، پیمودن راه درست زندگی و رسیدن به موفقیت و سعادت را با الگو پذیری از حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) امکانپذیر دانست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام و المسلمین محمد کارگر شورکی،  در نشست شورای اداری کارکنان حوزه علمیه خواهران استان یزد با  تبریک میلاد کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) و روز دختر، به حدیثی از امام صادق(علیه السلام) در کتاب بحارالانوار، اشاره کرد که  فرمودند: «خداوند حرمی دارد که مکه است، و برای پیامبر(صلی الله علیه و آله) هم حرمی است وآن مدینه است و حرم امیرالمؤمنین(علیه السلام) کوفه و حرم ما اهل البیت شهر قم است و بزودی در قم، زنی از فرزندان من به نام فاطمه دفن می شود که هر کس مرقد او را زیارت کند بهشت بر وی واجب می گردد.»

وی اضافه کرد: راوی این روایت بیان کرد امام صادق (علیه السلام) این سخن را قبل از تولّد امام کاظم(علیه السلام)، پدر بزرگوار حضرت فاطمه معصومه(علیها السلام) بیان کردند.

 مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، در ادامه به بیان جایگاه حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) از نظر امامان معصوم پرداخت و افزود: سخنان گهر بار پنج امام معصوم(علیهم السلام) بر اهمیت جایگاه والای حضرت معصومه(سلام الله علیها) تاکید دارد و ثواب زیارت ایشان همانند ثواب زیارت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) ذکر شده است.

وی، حضرت معصومه(سلام الله علیها) را الگوی مناسب برای تمامی دختران دانست و گفت: پیمودن راه درست زندگی و رسیدن به موفقیت و سعادت با الگو پذیری از این بزرگوار امکانپذیر است.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی با اشاره به نامگذاری این روز به نام روز دختر، به نقش مهم دختران در جامعه اشاره و بیان کرد: بنابر روایات دختران حسنه وپسران نعمت هستند و خداوند در قیامت از حسنات سوال نخواهد کرد، برخلاف نعمات که درباره آنها باید پاسخگو باشیم.

وی، تربیت دختران را به دلیل نقش مادری که در آینده خواهند داشت از اهمیت ویژه ای برخوردار دانست و اظهار کرد: والدین باید در بحث تربیت دختران تلاش مضاعف و وقت بیشتری را لحاظ کنند تا در آینده شاهد شکوفایی و رشد و تعالی جامعه اسلامی باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha