پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آغاز دوره تابستانه حفظ و مفاهیم قرآن کریم در حوزه علمیه کرمانشاه

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حافظین قرآن کرمانشاه از آغاز دوره ۴۰ روزه حفظ و تثبیت ۲۰ نفر از طلاب حافظ قرآن، از ۹ تیرماه در مدرسه علمیه حاج شهبازخان کرمانشاه خبر داد.

حجت الاسلام مختار سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، با اشاره به برگزاری دوره ۴۰ روزه حفظ و تثبیت حافظین قرآن در این استان، گفت:  این دوره از ۹ تیرماه با شرکت ۲۰ نفر از طلاب حافظ قرآن و با حضور اساتید مجرب اعزامی از قم، در مدرسه علمیه حاج شهبازخان کرمانشاه آغاز شد.  

مدیر مدرسه علمیه حافظین قرآن کرمانشاه افزود: مدیریت جهادی که نشأت گرفته از متون قرآنی و سیرۀ اهل بیت(ع) و مورد تأکید امامین انقلاب بوده و هست، در دستور کار معاونت تهذیب حوزه های علمیه قرار گرفت که منجر به تاسیس مدارس علمیه قرآنی از جمله در کرمانشاه گردید.

حجت الاسلام سلیمانی ادامه داد: برای دستیابی به اُفق قرآنی درخور شأن حوزه های علمیه نیاز به فعالیت علمی ـ جهادی داریم و با استفاده از اوقات فراغت تابستان نیز باید نهایت بهره برداری را داشته باشیم.

مدیر مدرسه علمیه حافظین قرآن کرمانشاه اظهار کرد: اجرای دوره ۴۰ روزه در راستای ادامه و تکمیل بحث حفظ قرآن، تثبیت محفوظات قبلی، مباحثۀ قرآنی و کلاس مفاهیم و ترجمه خواهد بود.  

وی در ادامه گفت: در این دوره شاهد برگزاری کارگاه صوت و لحن با حضور استاد خانی از اساتید روحانی کشوری و کارگاه ادبیات به مدت ۱۰ روز خواهیم بود.

حجت الاسلام سلیمانی خاطرنشان کرد: در راستای اُنس هر چه بیشتر طلاب شرکت کننده با مباحث تهذیبی، در این دوره بر آن شدیم از وجود پربرکت علمای شهر به صورت هفتگی، بهره مند شویم.

وی در پایان با تشکر از همکاری اوقاف و امورخیریه، گفت: گذشته از برنامه های بصیرتی و میثاق با شهدا، به دنبال اجرای برنامه های ورزشی و برگزاری اردوهای درون استانی با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی هستیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha