پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور در آیین آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه خوزستان

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور گفت: در کمال تعجب جناب موسوی‌خوئینی‌ها با فرار رو به جلو، بر روی همه ضرباتی که به پیکره اقتصاد کشور ایجاد کرده سرپوش گذاشته و آن را به مقام رهبری منتصب می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعود بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، در واکنش به نامه موسوی‌خوئینی‌ها، با بیان اینکه امثال موسوی خوئینی ها نشان دادند بیش از آنکه اهل عمل باشند، اهل شعار و فرار رو به جلو هستند، اظهارداشت: متأسفانه بیشترین مشکلات کشور در طول دولت‌هایی به مردم تحمیل شده که برآمده از جریان فکری اصلاحات بود و امروز نیز بیشترین مشکلات اقتصادی نیز ناشی از همین تفکر طیف روشنفکر جریان سیاسی حاکم بر کشور است.

وی، نامه موسوی خوئینی‌ها را به‌نوعی فرار رو به جلو دانست و گفت: به نظر بنده یکی از علت‌های اصلی مشکلات کنونی کشور، امثال موسوی‌خوئینی‌هاست که در رأس جریان اصلاحات قرار گرفته و عمده اشکالاتی را هم که در نامه خود خطاب به رهبر معظم انقلاب ذکر کرده، بیشتر و پیش‌تر به عملکرد خودش برمی‌گردد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، ادامه داد و گفت: از روز اولی که دولت برآمده از جریان فکری اصلاحات قدرت اجرایی کشور را به دست گرفت، سیاست‌هایی را اعمال کرد که نشان می‌داد کشور به‌جای پیش رفت، درگیر مسائل دیگری شده و گویا قرار نیست دردی از جامعه و مشکلات کشور را حل کند.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب همواره بر توطئه‌های اقتصادی دشمن برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران هشدار داده‌اند، اظهارداشت: علی‌رغم اینکه مقام معظم رهبری قبل از دولت کنونی بارها تأکید کرده بودند «تنها سلاحی که برای دشمن باقی مانده و از آن می‌خواهد استفاده کند، سلاح اقتصادی است»، اما دولتمردان به‌جای تقویت اقتصاد خودمحور و مقاومتی، درب واردات را باز گذاشته و به بهانه برجام کشور را دچار خسارات و مشکلات بزرگی کرد.

وی تصریح کرد: هرآنچه دشمن نمی‌توانست در ایران عملی سازد، جریان اصلاحات به سردمداری موسوی‌خوئینی‌ها آن را عملی و مشکلاتی که امروز مردم از آن رنج می‌برند را به یادگار گذاشت! اما در کمال تعجب جناب موسوی‌خوئینی‌ها با فراری رو به جلو، بر روی همه ضرباتی که به پیکره اقتصاد کشور ایجاد کرده سرپوش گذاشته و آن را به مقام رهبری منتصب می‌کند.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، با بیان اینکه در طول دوران انقلاب، هیچ‌گاه حمایت‌های مقام معظم رهبری از رؤسای جمهور به‌ویژه آن‌هایی که منتصب به جریان اصلاحات بودند کم نشد، گفت: جریان موسوی‌خوئینی‌ها در تلاش بود تا با ایجاد شکاف در ارکان نظام و جامعه، دوقطبی جریان حکومت و جریان دولت‌مردان را ایجاد کند، اما مقام معظم رهبری با حمایت‌های بی‌دریغ از دولت تدبیر و امید، کشور را به‌سوی پیشرفت سوق داد و با وحدت کلمه، مانع از جنگ داخلی شد که آن‌ها برایش برنامه‌ریزی کرده بودند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، وجود طیف‌های مختلف سیاسی در جامعه را لازم و مایه پیشرفت کشور دانست و تصریح کرد: اشکال ما به جریان اصلاحات، نگاه سران اصلاحات است که سوار بر موج اصلاحات حرکت کرده و از آنچه در دولت و جریان اصلاحات رخ‌داده است، ماهیگیری می‌کند.

وی گفت: متأسفانه در طول دهه‌های گذشته، جریان اصلاحات نتوانسته افراد درستی را به‌عنوان رهبر جریان فکری خود قرار دهد و امروز نیز شاهد آن هستیم که برخی از رهبران اصلاحات فاقد صلاحیت‌های فکری و سیاسی هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، اضافه کرد: نوع افرادی که در دولت‌های گذشته روی کارِ جریان اصلاحات آمدند، متأسفانه شخصیت‌هایی بودند که از نظر سیاسی و فکری، لیبرال مسلک و همسو با جریان‌های امپریالیستی خارج از کشور عمل کردند و نتیجه آن نیز چیزی جز در معرض خطر قرار دادن انقلاب و نظام نبود!.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، با تأکید بر اینکه اصل جریان اصلاحات، نیاز به اصلاحات بنیادین در ساختار تشکیلاتی‌اش دارد، گفت: جوانان و آن‌کسانی که در جریان اصلاحات، دلسوز نظام و انقلاب هستند، باید تلاش کنند افرادی را در رأس این جریان بپذیرند که اولاً در سابقه خودشان عدول از ارزش‌های انقلاب و امام نداشته باشند و دوماً دشمن‌شناس باشند و همچون امام راحل(ره) پایبند به ارزش‌های اسلامی-قرآنی و در عین حال طالب اصلاحات ساختاری در پیشرفت کشور رو به جلو باشند. نه مانند وضعیت کنونی که به خاطر برجام این‌همه هزینه به کشور و ملت تحمیل کرده‌اند و هم‌اکنون با استفاده از جریان اصلاحات بخواهند بر مصائبی که برای ملت و نظام ایجاد کرده‌اند با فرار رو به جلو سرپوش گذارند و از رهبریِ انقلاب هزینه کنند.

وی تصریح کرد: امروز جوانان پرانگیزه و با نشاطی در کشور وجود دارند که علیرغم تفکرات مختلف سیاسی، به فکر پیشرفت و آبادانی نظام اسلامی ایران هستند؛ این جوانان چه در جریان اصلاح‌طلب چه در جریان اصولگرا و... لازم است ضمن حفظ وحدت و همدلی برای نجات ملت، کشور و انقلاب تحت بیرق ولایت با تلاش، سازندگی، نوآوری، خدمت صادقانه و تلاش جهادی زمینه را برای برون‌رفت از وضع فعلی و حرکت به‌سوی تمدن نوین اسلامی با توکل بر فضل‌اللهی آماده کنیم که در این صورت می‌توانیم منتظر دولت کریمه مهدی باشیم. إن‌شاءالله...

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha