چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
بهجت پور

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه خواهران اظهار داشت: مجاهدت ها و اخلاص طلاب حاصل تربیت دینی است که به او می گوید باید مانند اهل بیت باشی و از غذای خود به خاطر غذای دیگران و گرسنگان بدون چشم داشتی بگذری و احساس کنی دستی که از تو می گیرد و یک طرف این معامله، خداوند است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور در مراسم گردهمایی بانوان جهادگر طلبه که امروز در سالن همایش های مرکز مدیریت حوزه های علمه خواهران برگزار شد با تبریک دهه کرامت اظهار داشت: خداوند متعال باب رحمت جهاد را به روی هرکسی باز نمی کند و رزق جهاد محصول اراده الهی و توفیقی است که با توجه به نیت های پاک و دل های آماده، نصیب افراد خاصی می شود.

وی خطاب به خواهران جهادگر طلبه گفت: امام علی(ع) وقتی در ارتباط با جهاد سخن می گویند، تأکید می کنند که باب جهاد خداوند برای افراد خاصی از اولیاء الهی گشوده می شود و پس باید خداوند را بخاطر توفیقی که به شما اعطاء کرده است شاکر و سپاسگذار باشید.

مدیر حوزه های علمیه خواهران جهاد را آزمایش بزرگ الهی دانست و گفت:  خداوند در آیه 31 سوره محمد(ص) می فرمایند که ما تک تک شما را آزمایش می کنیم تا معلوم شود کدام یک از شما اهل جهاد هستید. 

وی تصریح کرد: افراد در جهاد، از وجود خود مایه می گذارند و جهاد، گذشتن و در معرض خطر دادن خود برای اهداف بزرگ انسانی و اسلامی است و اگر کسی این حس را هنگام هرگونه خدمتی از قبیل اجتماعی، فرهنگی، مذهبی، نظامی و... داشت که من آماده ام بدون هیچگونه چشم داشتی جز چشم داشت معنوی، از خود گذشته و جانم را فدای این راه کنم، یک مجاهد است. 

حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور ادامه داد: آغاز جهاد آسان و ورود به آن کاری عمومی است، اما هرچه که زمان می گذرد، که این میدان گسترده، متنوع و دشوارتر می شود و ماندن در این پیمان مجاهدت، ارزش بیشتری پیدا می کند.

وی حل مشکلات هر دوره ای را مختص به یک طیف و نهاد دانست و افزود: زمانی نیاز به دفع شر صدام، کینه اعراب و مبارزه با استکبار جهانی بود، سپاه، بسیج و ارتش به انجام وظیفه خود پرداختند، روزی که سیل می آید، نیروهای عمرانی مانند شهرداری و راه سازی در عرصه حاضر می شوند و روزی که زلزله های مهیب رخ می دهد، نیروهای امدادی و هلال احمر خدمت رسانی می کنند و در زمان شیوع ویروس کرونا نوبت به جان فشانی های کادر درمانی می رسد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران در ادامه تأکید کرد: آن چیزی که طلبه ها و روحانیت را ممتاز می کند، این است که آنان در همه این عرصه ها نقش خود را شناخته و وارد میدان می شوند در حالی که تنها بعضی از این عرصه ها مانند دفاع از کیان اسلام و مذهب در برابر هجمه های عقیدتی و جریان های تکفیری اختصاص به او دارند.

وی با تأکید بر تبیین گری حوزه های علمیه در برابر جریان های انحرافی اظهار داشت: شهید بهشتی هنگامی که انقلاب گام بلند و اول خود را در زمین زدن نظام پوسیده پهلوی و شاهنشاهی انجام داد، با طرح مواضع و حذب جهموری اسلامی، به سرعت برای تدوین نظام اعتقادی که اندیشه سیاسی را برعهده بگیرد، اقدام  کرد و با تربیت کادرهای ناب انقلابی و عناصری برای دفاع جانانه از اسلام و ارزش های انقلاب، مواضع سیاسی را در عمق نگاه اسلامی بازخوانی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور تصریح کرد: حوزه همیشه مراقب جریانات انحرافی داخلی و خارجی بوده است و برای گذراندن مردم و عبور از این پیچ های تند، تدبیر کرده است، شما یک موضع نادرست در طول این چند دهه پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان کلیت حوزه سراغ ندارید زیرا حوزه همیشه در کنار تقویت بنیان های نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است. 

وی در ادامه به بیان مشاهدات عینی خود از جهادگری خواهران طلبه پرداخت و گفت: در سیل، طلبه های خواهر و برادر برای نجات زندگی مردم در گل و لای خانه ها می رفتند و در حالی که تا زانو در آب بودند، برای رفع مشکل خانواده ها و آماده کردن محیط خانه ها تلاش می کردند، در حالی که از شهر خود با وسیله شخصی بدون هیچگونه چشم داشتی خود را به مناطق سیل زده می رساندند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران افزود: در سال های اخیر شاهد فداکاری های طلبه های جهادگر در سیل و زلزله و ورود آنان به میدان عمل برای ایفای نقش خود به نحو شایسته بوده ایم، اما سوال اصلی این است که آیا حوزه برای زلزله و سیل تربیت شده و کارکرد ویژه اش چیست.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور اظهار داشت: هنگام شیوع ویروس کرونا نوبت به جان فشانی و خدمت رسانی دستگاه های بهداشتی و درمانی رسید، اما دوباره این حوزه بود که حمایت کرد و در کنار مجموعه های بهداشتی قرار گرفت زیرا خواهران و برادران طلبه خود را وقف مردم کرده و دین را مجموعه محدود مباحث نظری و صرفا چند کلاس آموزشی نیافته اند.

وی درس اخلاق واقعی را در میدان عمل دانست و گفت: درس اخلاق یعنی وقتی می بخشید، نجات یافته و زمانی از داشته هایتان خرج می کنید، به رشد و تعالی دست می یابید، حوزه ای که نتواند عزم طلبه ها برای حضور در میدان و خرج کردن ظرفیت ها و داشته ها آماده کند، ضعیف است و کارآمدی حوزه از میزان آمادگی طلبه ها برای حضور در میدان دفاع از مذهب، مبارزه با انحرافات، یاری رسانی به مردم و آسیب دیدگان قابل شناسایی است. 

در پایان مدیر حوزه های علمیه خواهران خطاب خواهران جهادگر طلبه اظهار داشت: تربیت اسلامی، تربیت افراد سخنور و سخنگوی ماهر نیست، بلکه در تربیت اسلامی باید کنار کلام شیوا، واقعیت و آمادگی برای ورود به میدان عمل باشد، بنابراین به خودتان امیدوار باشید که در این راه مورد عنایت خداوند قرار گرفته اید و از او بخواهید که این رزق های به ظاهر سخت را از شما نگرفته و سقفی برای شما تعیین نشود بلکه میدان مجاهدت های شما توسعه پیدا کند و حال معنوی شما روز به روز خوش تر بشود. 

گفتنی است در این مراسم، از سامانه نجم (نرم افزار جامع معاونت فرهنگی) حوزه های علمیه خواهران رونمایی شد، هدف از ایجاد این سامانه، دیده شدن مهارت ها و فعالیت های مبلغین و دانش پژوهان است و سازمان های مختلف می توانند به این وسیله سامانه با شناخت توانایی های مختلف طلبه های خواهر، در بخش هایی که نیاز به ظرفیت های آنان دارند، اقدام به استخدام و استفاده از ظرفیت های طلبه های بپردازند. 

همچنین در پایان این مراسم، مراسم تقدیر از جهادگران خواهر طلبه با حضور مدیر حوزه های علمیه خواهران، معاون فرهنگی و عوامل حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha