جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سبحانی نیا

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین از اخذ مجوز راه اندازی رشته تخصصی تفسیر و علوم قرآنی و آغاز فعالیت آن از مهرماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی نیا در صد و نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قزوین که در سالن اجتماعات مسجد النبی(ص) برگزار شد، گفت: یکی از اقدامت جدی حوزه استان در یک سال اخیر، برگزاری دوره های قرآنی است.

مدیر حوزه علمیه قزوین افزود: فعالیت های قرآنی طلاب در رشته های تجوید، قرائت، صوت و لحن، ترتیل و مفاهیم، اولویت نخست حوزه علمیه است.

وی ادامه داد: به همه طلاب در این عرصه تأکید کرده ایم که در یادگیری قرآن و همچنین لحن، صوت و تجوید بیش از پیش خود را تقویت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا عنوان کرد: آنچه  امروز برای مجموعه حوزه استان مایه دلگرمی است، حمایت ارزشمند امام جمعه قزوین بوده که  توانسته ایم فعالیت‌ها و برنامه‌ های قرآنی را برای طلاب برنامه ریزی دقیق و اجرا کنیم.

وی عنوان کرد: با تشکیل یک کارگروه متشکل از نهادهایی همچون سازمان تبلیغات اسلامی، امور مساجد و اداره اوقاف، می توان سند چشم اندازی از برنامه های قرآنی را برای استان ترسیم کرد.

مدیر حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: با تلاش های صورت گرفته مجوز رشته تفسیر و علوم قرآنی را برای مرکز تخصصی حوزه قزوین، گرفته ایم، که ان شاء الله از مهر سال جاری طلاب در این رشته تحصیل خواهند کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha