سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
نمازی

حوزه / نماینده ولی فقیه در کاشان حفظ حرمت مؤمن را از وظایف اخلاقی مدیران شهرداری ها دانست و گفت: مسئولان شهرداری ها قبل از اینکه مردم برای رفع مشکلی به آنها مراجعه کنند مشکلات محلات را با شناسایی، تحقیق و بررسی مرتفع نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان پیش از ظهرامروز دوشنبه شانزدهم تیر در دیدار شهردار و مدیران نواحی شهرداری کاشان با تبریک سالروز تأسیس شهرداری ها و دهیاری ها، اظهار داشت: در نظام ولایی مردم در اولویت مراقبت، مدیریت و خدمات رسانی هستند.

وی، مشروعیت و مقبولیت را مهمترین محور ولایت دانست و با بیان اینکه مشروعیت ولایت فقیه آسمانی است، گفت: کسانی که مسئولیت خدمت رسانی مردم را در شهرداری ها و سازمان های وابسته عهده دار هستند کارشان آسمانی و خدایی است.

عضو خبرگان رهبری، خدمت به خلق را بالاترین عبادات دانست و افزود: ارائه خدمات در شهرداری و سازمان های تابعه یک کار خدایی و آسمانی است.

وی با تأکید بر رفع مشکلات مردم در شهرداری ها و برخورد مناسب و خوب با ارباب رجوع، ادامه داد: براساس روایات کسی که درخواست مراجعه کننده ای را پاسخ دهد به وظیفه دینی و شرعی خود عمل کرده است.

آیت الله نمازی حفظ حرمت مؤمن را از وظایف اخلاقی مدیران شهرداری ها دانست و گفت: مسئولان شهرداری ها قبل از اینکه مردم برای رفع مشکلی به آنها مراجعه کند، مشکلات محلات را با شناسایی، تحقیق و بررسی مرتفع نمایند.

وی با تأکید بر تأمین آسایش و امنیت شهروندان در احداث بناهای بلندمرتبه، اظهار داشت: شهرداری ها قبل از دادن مجوز ساخت پروژه های مسکونی باید آسایش، رفاه و امنیت مردم و خانه های همجوار را در نظر بگیرند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر تسهیل صدور پروانه ساختمانی در شهرداری ها، افزود: شهرداری ها با گره‌گشایی در صدور پروانه ساختمانی و خدمات شهری شهروندان و مردم را به زحمت نیندازند.

وی مردم را ولی‌نعمتان نظام دانست و گفت: اگر مردم در برابر نظام طاغوت قیام نمی کردند انقلاب اسلامی ایران به پیروزی نمی رسید، لذا مسئولان در رفع مشکلات مردم از هیچ گونه کوششی نباید دریغ کنند.

آیت الله نمازی افزود: مسئولان با برنامه ریزی و شناسایی مشکلات اجازه  ندهند مردم برای تامین مایحتاج عمومی و خدمات شهری به زحمت بیفتند.

 بر پایه این گزارش در ابتدای این دیدار سعید ابریشمی راد، شهردار کاشان با تبریک سالروز تاسیس شهرداری ها و دهیاری ها گزارشی از فعالیت های  عمرانی و خدماتی شهرداری کاشان ارائه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha