پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجاب

حوزه/ معاون آموزش و پژوهش دانشکده دین و رسانه تصریح کرد: ما اگر می خواهیم اهمیت و ضرورت مساله حجاب را برای نسل جدید به خوبی تبیین کنیم، باید در مباحث تربیتی حتماً رویکرد محبت آمیز را در پیش بگیریم.

دکتر اصغر باقرزاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن گرامیداشت ۲۱ تیرماه، روز عفاف و حجاب اظهار داشت: در مسایل تربیتی و به خصوص مباحث مرتبط با حوزه عفاف و حجاب، آن چه به عقیده بنده حرف اول را می زند، رویکرد محبت آمیز در مواجهه با نسل جدید است، به این جهت که این نسل هر چقدر که از کسی محبت ببیند، بیشتر می کوشد که خود را شبیه به او کند.

وی افزود: به عنوان یک معلم و مدرس، بارها در مدارس و دانشگاه ها برایم این مساله به تجربه ثابت شده که دخترها و پسرها حتی در طرز لباس پوشیدن، خود را شبیه آن معلمی می کنند که بیشتر دوستش دارند و از او محبت بیشتری دیده اند و لذا ما اگر می خواهیم که به شکل عملی به ترویج عفاف و حجاب بپردازیم، راهش کارهای تربیتی با محوریت محبت است.

این کارشناس رسانه همچنین گفت: ما گاهی به اشتباه فکر می کنیم که برای همه افراد جامعه باید فلسفه حجاب و عفاف را به شکل کامل بیان کنیم و حال آن که برای بچه ها شاید این مساله همیشه جواب ندهد اما قطعاً رویکرد تربیتی با محوریت محبت جواب خواهد داد.

وی اضافه کرد: البته حجاب فلسفه عمیقی دارد اما کودک و نوجوان معمولاً عمق این مساله را به درستی درک نمی کند و لذا ما باید در جا انداختن بحث حجاب و پوشش به گونه ای رفتار کنیم که مخاطب نسل جدید اولاً آن را بفهمند و ثانیاً با میل و اشتیاق به سمت آن حرکت کند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha